http://www.glosszczecinski.com.pl/
Cięcia, jakich nie było
Az 78 pociągów w woj. zachodniopomorskim przeznaczono do likwidacji w
rozkladzie jazdy na 2005 rok.
Wczoraj liste pociągów, które nie wyjadą po 13 grudnia br., otrzymali
związkowcy z "Solidarności". Wynika z niej, ze z rozkladu jazdy zniknie 78
pociągów.
- Tragedia - mówi Romuald Ansen, przewodniczący sekcji kolejarzy NSZZ
"Solidarnośc" w woj. zachodniopomorskim. - Na 27 paLdziernika zwolaliśmy
spotkanie wszystkich przewodniczących komisji zakladowych "Solidarności", by
zastanowic sie nad formą protestu.
Tylko na trasie Szczecin Gl.-Świnoujście do likwidacji przeznaczono 10
pociągów. Sześc przestanie kursowac na linii Szczecin Gl.-Stargard. Ciecia
dotyczyc tez mają m.in. pociągów relacji: Szczecin Gl.-Gryfino,
Kostrzyn-Szczecin Gl.
- Urząd Marszalkowski jest organizatorem przewozów regionalnych i tyle
zamówil pociągów - stwierdzil wczoraj Andrzej Chanko, dyrektor
Zachodniopomorskiego Zakladu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. -
Zaplanowaliśmy tyle pociągów, ile dostaliśmy pieniedzy.
Na dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych Urząd Marszalkowski
przewidzial okolo 27 mln zl. Oznacza to, ze z rozkladu jazdy na rok 2005
bedzie musialo zniknąc ponad 25 procent pociągów.
ste, 23 października 2004 r.
Tylko na trasie Szczecin Gl.-Świnoujście do likwidacji przeznaczono 10
pociągów.
No to prawie nic tam poza sezonem nie zostanie.
Zaplanowaliśmy tyle pociągów, ile dostaliśmy pieniedzy.
Co nie oznacza że musieliście układać taki "ciekawy" rozkład dla trzech par
na Gryfino-Kostrzyn - mogły być rozmieszczone sensowniej. Może lepiej nie
czekajcie tylko od razu zawieście Chojna-Kostrzyn.
Na dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych Urząd Marszalkowski
przewidzial okolo 27 mln zl. Oznacza to, ze z rozkladu jazdy na rok 2005
bedzie musialo zniknąc ponad 25 procent pociągów.
W 2001 r. pula dla ZZPR (z 300 mln zł. dla całego kraju) wyniosła 17802347
złotych i 41 groszy, z czego dostali zaledwie 9,8 mln! Pociagów jednak
jeździło wtedy więcej (np ok. 8 par do Kamienia Pomorskiego), czynne były
Pyrzyce i Kalisz Pomorski. Teraz UM proponuje o połowę więcej pieniędzy niż
w 2001 r., a ZPR proponuje o 78 pociągi mniej w stosunku do i tak znacznie
uszczuplonej liczby w porównaniu z 2001 r. Czy Pan A. Chanko mógłby
wytłumaczyć ten paradoks? Aż tak drastycznych zmian wysokości płac, stawek
PLK i innych głównych czynników generujących koszty chyba nie było?
www.glosszczecinski.com.pl
Wracają pociągi
22 pociągi regionalne zagrożone likwidacją wrócą 5 stycznia 2004 na trasy
województwa zachodniopomorskiego.
Połączenia uznane za deficytowe oznaczono w nowym, obowiązującym od 14
grudnia br., rozkładzie jazdy literą F.
Uruchomienie pociągów możliwe było dzięki wynegocjowanemu podczas spotkania
związków zawodowych z przedstawicielami rządu i pracodawcami kolejowymi
porozumieniu. Rząd zobowiązał się do zagwarantowania większej dotacji na
deficytowe przewozy.
W naszym województwie od 5 stycznia 2004 uruchomione zostaną 22 pociągi
regionalne. Gwarancje finansowe wystarczą na ich eksploatację tylko do 31
marca 2004. W tej chwili jeszcze nie wiadomo, czy znajdą się pieniądze na
ich dalszą eksploatację.
Przywrócone pociągi kursować będą na trasie: Szczecin-Gryfino,
Szczecinek-Słupsk, Szczecinek-Chojnice, Tczew-Szczecinek, Stargard
Szczec.-Szczecin Główny, a także Stargard Szczec.-Kalisz Pomorski, oraz
Stargard Szczec.-Pyrzyce.
ste, 27 grudnia 2003 r.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl