78 pociągów w zachodniopomorskim? dodano: 26-10-2004 Aż 78 pociągów w woj. zachodniopomorskim przeznaczono do likwidacji w rozkładzie jazdy na 2005 rok. Wczoraj listę pociągów, które nie wyjadą po 13 grudnia br., otrzymali związkowcy z "Solidarności". Wynika z niej, ze z rozkładu jazdy zniknie 78 pociągów. - Tragedia - mówi Romuald Ansen, przewodniczący sekcji kolejarzy NSZZ "Solidarnośc" w woj. zachodniopomorskim. - Na 27 października zwołaliśmy spotkanie wszystkich przewodniczących komisji zakładowych "Solidarności", by zastanowić się nad formą protestu. Tylko na trasie Szczecin Gł.-Świnoujście do likwidacji przeznaczono 10 pociągów. Sześć przestanie kursować na linii Szczecin Gł.-Stargard. Ciecia dotyczyć tez mają m.in. pociągów relacji: Szczecin Gł.-Gryfino, Kostrzyn-Szczecin Gł. - Urząd Marszałkowski jest organizatorem przewozów regionalnych i tyle zamówił pociągów - stwierdził wczoraj Andrzej Chanko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. - Zaplanowaliśmy tyle pociągów, ile dostaliśmy pieniędzy. Na dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych Urząd Marszałkowski przewidział około 27 mln zł. Oznacza to, ze z rozkładu jazdy na rok 2005 będzie musiało zniknąć ponad 25 procent pociągów.
http://www.glosszczecinski.com.pl/ Cięcia, jakich nie było Az 78 pociągów w woj. zachodniopomorskim przeznaczono do likwidacji w rozkladzie jazdy na 2005 rok. Wczoraj liste pociągów, które nie wyjadą po 13 grudnia br., otrzymali związkowcy z "Solidarności". Wynika z niej, ze z rozkladu jazdy zniknie 78 pociągów. - Tragedia - mówi Romuald Ansen, przewodniczący sekcji kolejarzy NSZZ "Solidarnośc" w woj. zachodniopomorskim. - Na 27 paLdziernika zwolaliśmy spotkanie wszystkich przewodniczących komisji zakladowych "Solidarności", by zastanowic sie nad formą protestu. Tylko na trasie Szczecin Gl.-Świnoujście do likwidacji przeznaczono 10 pociągów. Sześc przestanie kursowac na linii Szczecin Gl.-Stargard. Ciecia dotyczyc tez mają m.in. pociągów relacji: Szczecin Gl.-Gryfino, Kostrzyn-Szczecin Gl. - Urząd Marszalkowski jest organizatorem przewozów regionalnych i tyle zamówil pociągów - stwierdzil wczoraj Andrzej Chanko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakladu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. - Zaplanowaliśmy tyle pociągów, ile dostaliśmy pieniedzy. Na dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych Urząd Marszalkowski przewidzial okolo 27 mln zl. Oznacza to, ze z rozkladu jazdy na rok 2005 bedzie musialo zniknąc ponad 25 procent pociągów. ste, 23 października 2004 r.
Tylko na trasie Szczecin Gl.-Świnoujście do likwidacji przeznaczono 10 pociągów.
No to prawie nic tam poza sezonem nie zostanie.
Zaplanowaliśmy tyle pociągów, ile dostaliśmy pieniedzy.
Co nie oznacza że musieliście układać taki "ciekawy" rozkład dla trzech par na Gryfino-Kostrzyn - mogły być rozmieszczone sensowniej. Może lepiej nie czekajcie tylko od razu zawieście Chojna-Kostrzyn.
Na dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych Urząd Marszalkowski przewidzial okolo 27 mln zl. Oznacza to, ze z rozkladu jazdy na rok 2005 bedzie musialo zniknąc ponad 25 procent pociągów.
W 2001 r. pula dla ZZPR (z 300 mln zł. dla całego kraju) wyniosła 17802347 złotych i 41 groszy, z czego dostali zaledwie 9,8 mln! Pociagów jednak jeździło wtedy więcej (np ok. 8 par do Kamienia Pomorskiego), czynne były Pyrzyce i Kalisz Pomorski. Teraz UM proponuje o połowę więcej pieniędzy niż w 2001 r., a ZPR proponuje o 78 pociągi mniej w stosunku do i tak znacznie uszczuplonej liczby w porównaniu z 2001 r. Czy Pan A. Chanko mógłby wytłumaczyć ten paradoks? Aż tak drastycznych zmian wysokości płac, stawek PLK i innych głównych czynników generujących koszty chyba nie było?
www.glosszczecinski.com.pl Wracają pociągi 22 pociągi regionalne zagrożone likwidacją wrócą 5 stycznia 2004 na trasy województwa zachodniopomorskiego. Połączenia uznane za deficytowe oznaczono w nowym, obowiązującym od 14 grudnia br., rozkładzie jazdy literą F. Uruchomienie pociągów możliwe było dzięki wynegocjowanemu podczas spotkania związków zawodowych z przedstawicielami rządu i pracodawcami kolejowymi porozumieniu. Rząd zobowiązał się do zagwarantowania większej dotacji na deficytowe przewozy. W naszym województwie od 5 stycznia 2004 uruchomione zostaną 22 pociągi regionalne. Gwarancje finansowe wystarczą na ich eksploatację tylko do 31 marca 2004. W tej chwili jeszcze nie wiadomo, czy znajdą się pieniądze na ich dalszą eksploatację. Przywrócone pociągi kursować będą na trasie: Szczecin-Gryfino, Szczecinek-Słupsk, Szczecinek-Chojnice, Tczew-Szczecinek, Stargard Szczec.-Szczecin Główny, a także Stargard Szczec.-Kalisz Pomorski, oraz Stargard Szczec.-Pyrzyce. ste, 27 grudnia 2003 r.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|