Grudziądz Rozkład jazdy MZK

Tematy

biblia

Od dnia 04-12-2006 r. zmienią się rozkłady jazdy linii nr 13 i 16.

- linia nr 13 - zwiększono częstotliwość kursowania.
W soboty i niedziele kursować będzie z Al. 23 Stycznia do ośrodka Balneologii, przez Carrefour i osiedle Lotnisko, średnio co godzinę.
Linia przejmie kursy linii nr 16 które odbywały się do Węgrowa PGR.

- linia nr 16 - wprowadzono korekty na liczne wnioski pasażerów. Między innymi udogodniono dojazd do cmentarza przy ulicy Jaskółczej.

Szczegóły w rozkładach, które do pobrania są na oficjalnej stronie przewoźnika: http://www.mzk.grudziadz.pl/index.php?op=base&file=content&stf=strona_glowna&nid=7



witam! chciałbym wyjść z propozycją by MZK stworzyło rozkłady jazdy na komórke, studiuje w Bydgoszczy i tam zrobiono takie posunięcie i zdecydowanie sie przyjęło! przynajmniej wsród studentów można w każdej dowolnej chwili sprawdzić autobus z dowolnego przystanku, aplikacja jest napisana w Javie i jest łatwa w instalacji i obsłudze! myśle, że przydałoby sie to i w Grudziądzu... jak ktoś chce sobie zobaczyć działanie Bydgoskich rozkładów to zapraszam: http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=komunikacja_rozklad_komorka
no to niech MZK zatrudnia informatyka i działa, a ułatwi ludziom życie niewielkim kosztem pozdro



Iwan jam miałem nadzieję, że od samego początku wiesz co od kogo zależy. Ale..... itd.

Badanie nie były prowadzone przez MZK tylko przez UM Grudziądz. My w domyśle MZK) nie znamy i nie mamy ich wyników. Poznamy je dopiero wtedy, gdy UM przyśle nam do zmiany rozkłady jazdy.


Co do sygnalizacji - odp. w temacie sygnalizacji.



I tak jak spółka MZK Grudziadz zapowiedziała tak zrobiła - z dniem dzisiejszym zawieszono kursowanie linii nr 1, która nieprzerwanie woziła pasażerów przez ponad 100 lat. Ciekawostką jest fakt że mieszkańcy mieli inne zdanie, ale MZK to nie interesuję.
Zawieszenie tłumaczono nierentownością tymczasem jest to wymówka pani prezes. Wystarczyło by dostosowac rozład jedynki do rozkładu jazdy pociągów PKP oraz faktycznych potrzeb mieszkańców.



Tego nuż nie muszę robić, bo mam tych rozkładów sporo. Na przykład na linii autobusowej 2 rano dałem 3 brygady, z czego 1 szczytowa kursuje w dni nauki szkolnej, (kursy oznaczone !), a w szczycie popołudniowym są juz 4 brygady. Nieco się komplikuje sprawa z kursami wieczornymi, zarówno w dni powszednie, jak i wolne, bo są kursy z Placu, ale już nie wracające z Mniszka, i nie mam na myśli zjazdowych, tj, kiedy dana służba po prostu po dojechaniu do Mniszka, zjeżdża do zajezdni. W tym przypadku musiałem co nieco dodac, żeby cały czas były dwie brygady całodzienne.
Na 10 wyszły mi 4 brygady w szczycie porannym, pomiedzy szczytami 1, po południu 3 brygady w szczycie i 2 ciągłe, a więc jedna brygada ciągła byłaby jednozmianowa tzw. "popołudniówka"), jak to się zdarza w wielu miastach.
Nie zmieniłbym już nic na 3, 4, 5, 6, 12, poza może numeracją według kolejności szczytowej, tak, jak w tramwajach, bo tak sie robi w zasadzie wszędzie, właściwie jak się rozpoczyna układanie rozkladu jakiejkolwiek linii, to wszystkie kursy kolejno się numeruje, mając pod uwagę ilość brygad, a potem wychodzi, która brygada musi zjechać do zajezdni po szczycie. Bywa i tak, ze brygada zonaczona nr 1 jest bisem, a nie służbą ciągłą (vide Szczecin). Tak więc w szczycie na 3 mamy 5 brygad, na 4 - 7, na 5 - 2 (jeden kurs wykonywany przez 6/8 tutaj jako 5/2, a właściwie już 5/3, biorąc pod wuagę pierwszy kurs 5 obsługiwany przez inną służbę niż 5/1, chyba któraś z linii A1, o ile dobrze pamiętam), 6 - 2 (6/7 i 6/8 oznaczone odpowiednio jako 6/1 i 6/2, z czego ta druga tylko jako popołudniowa, z wykonaniem kursu jako 5/3 między obydwoma kursami na 6, bo rano jeździ jako 4/6). Na 12 bez zmian.
Na niektórych liniach, wiadomo już każdemu, kto mnie zna od lat, zmiejszyłbym ilość wariantów trasy, jak na 16, gdzie wszystkie kursy przejeżdżające przez ul. Warszawską puściłbym przez Balneologię. Co innego sprawa się ma z kursami wyjazdowymi i zjazdowymi uwzgledniamimy w rozkladzie już oficjalnym, jak na wspomnianej już 16, czy B1.
Co do układu graficznego rozkladów służbowych, to wyglada mniej więcej tak, że na jednej stronie jest tabela z ważniejszymi przystankami na trasie, wraz z początkowymi i końcowymi, w maksymalnej ilości 8, a na drugiej stronie "Międzyczasy' w druga stronę lini. zaletą tego jest, że motoroniczy czy kierowca w każdej chwili moze sprawdzić, czy jedzie punktualnie. Np. kierowaca na 3 sprawdzi będąc w Tarpnie, czy jedzie punktualnie i czy zdąży zakręcić w owczarkach powiedzmy, i punktualnie odjechać z tamtąd, jeśli postój trwa np. minutę albo dwie. Zresztą w Instrukcji dla Służb Ruchu MPK Grudziądz z 1989 roku i MZK Grudziadz z 1999 roku, w rozdziale "Rozkład jazdy" w punkcie odnoszącym się do rozkładu służbowego, podaje się określenie "przejazd przez punkty kontrolne", czyli te wazniejsze przystanki. Nie będzie teraz musial motorniczy/kierowca odwracać rozkładu na drugą stronę, gdzie są podane czasy przejazdów przez wszystkie przystanki i obliczać czas do któregoś z nich. Jeśli chodzi o litę tych przystanków, na jakich kierowca ma sie zatrzymywać, to po prostu musi je znać, to jest wiedzieć, że się zatrzymuje na wszystkich na danej trasie. Wyjątkiem jest oczywiście przystanek "Focha".
Ale rzeczywiście, wydaje się, że koszt papieru czy laminatu nie jest taki duży, ale gdy się robi sporo takich rozkładów, to jednak wychodzi spora suma. A tu przedstawiłem przykład, że i na tym można zaoszczędzić. Rok temu rozmawiałem o tym z ludźmi z ZKM. Przekonałem ich do tego, choć nie było łatwo, i tak mieli jakieś "ale", bo nie dokońca byli do tego przekonani. Również Pan Piotr z pokoju nr 3 zgodził się że to dobry pomysł. Zapytał się, co będzie, jeśli jakaś służba będzie miała wiecej kursów, że się nie zmieszczą na jednej kartce. Odpowiedziałem mu, że wszystko jest sprawą ustawienia odpowiedniej czcionki, w tym wypadku zmiejszonej. Pan Krzystof załęski, mój stary znajomy, który obecnie pracuje w Ratuszu, ma bardziej otwarty umysł, i zgodził się za mną, że wszystko da się zrobić, że nie ma rzeczy niemożliwych. Gdyby mnie zatrudniono do układania służbowych rozkłądów w Grudziadzu, to bym wszystkim pokazał, że jednak można. bo przecież znam wiele miast i jak tam takie rozkłady wyglądają. A samo układanie rozkładów rozpocząłem już w 1991 roku i od tego czasu zrobiłem ich sporo. Tak, że mam czasem do czego sięgać.



Mam do ciebie taką prośbe: zamieść ten tekst na forum jako nowy temat,
właśnie T3.

Czy istnieje możliwość funkcjonowania w Grudziadzu 3 linii tramwajowych?
Tak! Już raz w historii tak było, miało miejsce w 1963 roku, kiedy
tramwaje przejeżdżały przez ul. Włodka(właśnie linia nr 3). Uklad linii
wyglądał następująco:
1. Al. 23 Stycznia - Tarpno
2. Al. 23 Stycznia - Południowa
3. Dworzec PKP - Poludniowa
Działo się to z powodu budowy kolektora ściekowego w ul. Focha, o czym
informuje najnowsza książka Marcina Klassy "Grudziądzkie tramwaje i
autobusy". Ale nie o reklamę tej książki chodzi.
Do rzeczy. Obecnie też można uruchomić trójkę na stałe, puszczając ją
jako linię szczytową w dni powszednie wg następującego rozkładu: z
Dworca PKP 6.28 - 7.28 co 20 minut, 7.58, 8.18, 8.48 - 15.08 co 20 minut
i 15.38; z Rządza 6.57 - 7.57 co 20 minut, 8.27, 8.47, 9.17 - 15.37 co
20 minut i 16.07. Linia ta działałaby na tej samej zasadzie co 1 na
trasie z Placu do Tarpna i z powrotem, a więc jechałaby przed dwójką.
Rozkład 1 i 2 pozostałby teb sam co do tej pory. Sami zauważcie, że na
współnej trasie 1 i 2 obecny układ się sprawdza. A zwiększenie
częstotliwości samej tylko 2 do 7 czy 8 minut mogłoby wpłynąć na
zmiejszenie ilości pasażerów na 1. Do tego prz tej ewentualności
należałoby uruchomić 3 kolejne brygady dwuzmianowe na 2, a w
proponowanym tu układzie 3 linii uruchomić 3 służby jednozmianowe
(oszczędność w ilości motorniczych, których jest 26). Tak więc w dzień
powszedzni przacowaloby 20 na 26 motorniczych, a nie 23 na 26 (rezerwa w
ludziach tez jest ważna, np. w razie choroby).
Powody za uruchomieniem T3 na stałe:
1. Polepszenie skomunikowania Rządza i ul. Chełmińskiej z Dworcem PKP;
2. Bliżej znajduje się przystanek odjazdowy na rządz przy Dworcu PKP,
zamiast iść na ul. Królewską;
3. Według powyższego rozkładu jazdy uruchomienie tylko 3 służb
jednozmianowych będzie oszczędnijsze niz uruchomienie 3 nowych brygad
dwuzmianowych na dwójce. I tak poprawi to przewozy tramwajami na trasie
Plac - Rządz;
4. Zamiast uruchamiać 3 dodatkowych składów na dwójkę, oszczędniejsze
będzie uruchomienie 3 solówek bądź przegubów na trójkę, gdyż miasto
płaci do kasy MZK za każdy przejechany kilometr od każdego wozu osobne.
5. Tramwaj jest środkiem ekologicznym, a uruchomienie tej linii może
bardzo ułatwić życie mieszkańców, kto wie, jeśli trójka "chwyci", to
może okaże się na nią większe zapotrzebowanie w przyszłości.
6. Wzrośnie też prestiż miasta, które bedzie mogło się szczycić 3
;iniami tramwajowymi, a nie dwiema, i skończą się pytania
skonsternowanych przejezdnych typu "skąd ta trójka? Czyżby wybudowali tu
jakąś nową linię?".

--------------------------------------------------

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript