Makrootoczenie Reklama

Tematy

biblia

" />Witam przed chwilą dostałem ten test i szczerze powiem ,że nie mogę znaleźć odpowiedzi na te pytania... Z opisówką nie mam problemu... Dla was specjalistów to zapewne nie problem...
Pikanterii dodaje fakt ,że jutro egzamin
Bardzo proszę was o pomoc
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 22:14 ]
te mam
ale mogą być źle
1.Innowatorzy to-nabywcy, którzy kupują produkt w pierwszej kolejności
2.Strategia skimming-w fazie wprowadzania
3.Szerokość kanału dystrybucyjnego-liczby uczestników na danym szczeblu w kanale
4. 4) preferencje nabywców
5.4P:Produkt,Promocja,Cena,Dystrybucja
6. ostatnie
7. makrootoczenie
8.orientacja marketingowa-klient i jego potrzeby
9.marketing-to technika sprzedaży
10. reklama
11.b
12.ostatnie
13.c4 obliczamy dzieląc wielkośc sprzedaży 4 największych przedsiębiorstw, przez sprzedaż ogółem
14.Model opisujący kolejna stadia reakcji nabywców na reklamę

Błagam o sprawdzenie



Pytania na egzamin z Podstaw Marketingu:

1) Pojecie potrzeby, hierarchizacja potrzeb wg Maslowa i jej wykorzystanie w działaniach marketingowych
2) Charakterystyka zachowań nabywcy indw (etapy, rodzaje)
3) Pojecie dysonansu pozakupowego i możliwości jego niwelowania
4) Czynniki wpływające na rynkowe zachowanie nabywcow indyw
5) Charakt badan jakościowych
6) Istota segmentacji strony popytowej rynku i jej znaczenie w strateg market
7) Pojecie badan market i ich zakres
Rola i miejsce informacji rynkowej w procesach decyzyjnych
9) Rodzaje źródeł inf rynkowej i ich charakt
10) Charakterystyka metod badan ilościowych
11) Znane metody specjalne wykorzystywane w badaniach market
12) Wykorzystanie rynkowego cyklu zycia prod w strateg market
13) Istota analizy portfelowej
14) Miejsce i rola opakowan oraz etykiet w działaniach market
15) Poziomy produktu wg Levitta
16) Istota i warunki stosowania strategii zbierania śmietanki
17) ---------- -------------------------------- penetracji
18) kosztowe formuly ustalania cen
19) istota analizy BEP
20) roznice miedzy dystrybucja selekt, a ekskluzywna
21) czynniki wpływające na długość kanalu dystryb
22) dyskonto i jego rodzaje
23) zalety i wady market bezpośredniego
24) źródła konfliktow w kanalach dystryb
25) zalety i wady reklamy jako instrumentu promocji
26) sytuacje w której sprzedaz osobista odgrywa duza role
27) istota i narzędzia PR
28) roznice miedzy reklama, a promocja sprzedazy
29) specyfika market przem w obszarze strateg produktu
30) ---------------------------------------------------- cen
31) -----------------------------------------------------dystrybucji
32) -------------------------------------------------------promocji
33) cechy orientacji marketingowej
34) komponenty mark-mix
35) misja firmy, jej wyznaczniki i związki ze strateg marketingowa
36) elementy makrootoczenia
37) analiza SWOT
38) czesci składowe planu market
39) pojecie market i jego zadania w przedsiębiorstwie
40) elementy strategii market
41) pojecie i źródła konkurencji
42) źródła przewagi konkurencyjnej
43) etapy formułowania strategii market
44) etapy wprowadzania market w przedsiębiorstwie
45) etapy planowania market
46) cele w planie market- rodzaje, wymagania
47) organizacja market w przedsiębiorstwie
48) system inf market i jego elementy
49) analiza konsumenta i jej elementy
50) konkurencja- pojecia, rodzaje i procedura analiz

To znalazlam w archiwum mam nadzieje ze sie przyda do czegos



Znalazłem to w katalogu studiów ale z roku akademickiego 2005/2006, ale wszystko się pokrywa... chyba

Wykład 1: Istota marketingu: orientacje w działalności firmy; filozofia myślenia marketingowego; powiązania działu marketingu z innymi działami firmy; orientacja marketingowa i jej cechy; marketing mix i jego elementy.

Wykład 2: Otoczenie marketingowe firmy: analiza mikro- i makrootoczenia; analiza PEST; metody analizy SWOT; SWOT a działania marketingowe; analiza możliwości rynkowych.

Wykład 3: Zachowania i segmentacja konsumentów: hierarchia potrzeb konsumentów; proces decyzyjny konsumenta; czynniki wpływające na proces decyzyjny; modele zachowań konsumenta;segmentacja konsumentów; kryteria segmentacji konsumentów; segmentacja a strategie marketingowe.

Wykład 4: Analiza konkurencji: pojęcie i rodzaje konkurencji; wyznaczniki konkurencji; źródła przewagi konkurencyjnej; pozycja konkurencja - wyznaczniki; model Portera; strategie konkurencyjne.

Wykład 5: System informacji rynkowej i badania marketingowe: potrzeby i zasoby informacyjne; źródła danych - pierwotne i wtórne; struktura systemu informacji marketingowej; analiza rynku - badania rynku - badania marketingowe; procedura badań marketingowych; metody badań i dobór próby; raport z badań. 2 wykłady

Wykład 6: Strategia marketingowa firmy i jej elementy: istota i struktura strategii; proces formułowania strategii; elementy strategii marketingowej; rodzaje strategii marketingowych.

Wykład 7: Plan strategiczny i plan marketingowy: misja firmy i cele strategiczne; podstawowe elementy planu strategicznego; plan marketingowy i jego elementy; cele marketingowe; programy marketingowe w planie marketingowym.

Wykład 8: Strategia produktu: klasyfikacja produktów; cykl życia produktów; pozycjonowanie produktu; analiza portfolio; strategia marketingowa a cykl życia; marka produktu i znak firmowy; opakowanie i etykieta.

Wykład 9: Strategie cenowe:cena a oczekiwania konsumentów; cena a konkurencja; cena a koszty; rodzaje strategii cenowych.

Wykład 10: Strategia dystrybucji: strategie dystrybucji w strategii marketingowej; kanały dystrybucji; typowe strategie dystrybucji.

Wykład 11: Strategia promocji: reklama; promocja sprzedaży; sprzedaż osobista; public relations.

Wykład 12: Marketing przemysłowy: pojęcie i klasyfikacja dóbr przemysłowych; uczestnicy rynku przemysłowego;proces decyzyjny w zakupach dóbr przemysłowych; segmentacja rynku przemysłowego; strategia marketingowa uczestnika rynku przemysłowego i jej elementy.

Wykład 13: Marketing międzynarodowy: pojęcie i zakres marketingu międzynarodowego; międzynarodowe otoczenie firmy; strategia marketingowa na rynku globalnym; organizacja działań marketingowych na rynku międzynarodowym.

Wykład 14: Kontrola, audyt i ocena działań marketingowych: funkcje i rodzaje kontroli marketingowej;audyt marketingowy; ocena działań marketingowych - skuteczność i efektywność.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript