" />Witam, Moja grupa skończyla już ćwiczenia (z organizacji i zarządzania) i na końcu bylo kolokwium z 20ma pytaniami zamknietymi abcd i do tego byly jeszcze 3y otwarte, które zdążylam odnotować w czasie testu mogą sie przydać tym którzy beda z Pania mgr miec ćwiczenia :
wiec:
1. Które segmenty makrootoczenia [według Cibie] miały najistotniejszy wpływ na tworzenie organizacji radia RMFfm w Polsce w latach 90-tych? 2.Na czym polega skuteczność przekazu według doktora psychologii Alberta Marabiana? - (chyba..) 3.Kim jest menadżer i jakie wegług Ciebie powinien posiadać cechy?
to tyle
takie pytania widzialem co udalo mi sie doczytac:
organizacja spoleczna, 7s, analiza strtegiczna: zagrozenie to, analiza mikrootoczenia, proces decyzyjny, funkcje struktury organizacyjnej, role kierownicze, efekt Hawthorna - , schemat struktury macierzowej,model mintzberga, dwuczynnikowa motywacja Herzberga strategie generalne, efekt organizacyjny, zasoby organizacji cechuje, czynniki ksztaltujace strukture, funkcje kontroli,struktura systemu celow, zarzadzenie, , metody opracowania strategi, organizacja, co to szansa w analizsie strat, w makkrootoczeniu analizuje sie, wymiary astońskie?? , umiejetnosci kierownicze, dorobek Fayola, zasady kontroli, kryteria oceny str org, istota racjonalnosci ograniczonej decyzji
to
takie pytania widzialem co udalo mi sie doczytac: organizacja spoleczna, 7s, analiza strtegiczna: zagrozenie to, analiza mikrootoczenia, proces decyzyjny, funkcje struktury organizacyjnej, role kierownicze, efekt Hawthorna - , schemat struktury macierzowej,model mintzberga, dwuczynnikowa motywacja Herzberga strategie generalne, efekt organizacyjny, zasoby organizacji cechuje, czynniki ksztaltujace strukture, funkcje kontroli,struktura systemu celow, zarzadzenie, , metody opracowania strategi, organizacja, co to szansa w analizsie strat, w makkrootoczeniu analizuje sie, wymiary astońskie?? , umiejetnosci kierownicze, dorobek Fayola, zasady kontroli, kryteria oceny str org, istota racjonalnosci ograniczonej decyzji
Ja mam testy ale nie mam skana też!^ ale to wszystko co Pan góral podał jest tylko w tych testach nic więcej..
z tego co slyszalem, ze by to zdac to wcalen nie jest tak hop.
łoo..czyli że co dokładnie słyszaleś? ;/
" />ZAKRES ZAGADNIEŃ NA EGZAMIN MAGISTERSKI I LICENCJACKI Dla kierunku: ZARZĄDZANIE 1. Ryzyko i niepewność w zarządzaniu strategicznym. 2. Proces zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. 3. Metody pomiaru, kontroli i ograniczania ryzyka w zarządzaniu strategicznym. 4. Metody analizy makrootoczenia. 5. Analiza otoczenia konkurencyjnego. 6. Metody analizy otoczenia konkurencyjnego. 7. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa. 8. Metody analizy potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa. 9. Diagnoza strategiczna przedsiębiorstwa. 10. Metody pozycjonowania strategicznego organizacji. 11. Podstawowe koncepcje i modele formułowania strategii przedsiębiorstwa. 12. Implementacja strategii i kontrola strategiczna. 13. Strategie na poziomie korporacji i przedsiębiorstw sektorowych. 14. Strategie rozwoju i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. 15. Formułowanie strategii globalnej w przedsiębiorstwie.
Czy ktoś już może opracował te pytania?
" />Czy byłby ktoś zainteresowany pomocą w sferze "Zarządzania"? A dokładniej pomocą przy napisaniu dwóch referatów oraz skorygowania błędów w biznes planie. Tematy referatów to: "Zarządzanie kontynuacją działalności organizacji (BCP) Business Continuing Planing ( co robić, gdy jest sytuacja kryzysowa w firmie; co robić by przetrwała). Przedmiot to Zarządzanie ryzykiem. A drugi temat to: "Zarządzanie w przedsiębiorstwie francuskim" i wiem, że do tego ma posłużyć książka Wach "Jak założyć przedsiębiorstwo w UE". A jeżeli chodzi o poprawki do biznes planu to biznes plan "AGA-SPORT" i należy rozwinąć: stronę rynkową, makrootoczenie (ale bez analizy finansowej-bez zasobowe), mikrootoczenie, strategie marketingowe, materiały, stronę techniczną projektu (info o nakładach, inwestycjach).
Oczywiście pomoc przy każdym referacie oraz biznes planie płatne. Jeżeli jest ktoś zainteresowany to bardzo proszę o kontakt na adres dabie_1985@op.pl
Pytania na egzamin z Podstaw Marketingu:
1) Pojecie potrzeby, hierarchizacja potrzeb wg Maslowa i jej wykorzystanie w działaniach marketingowych
2) Charakterystyka zachowań nabywcy indw (etapy, rodzaje)
3) Pojecie dysonansu pozakupowego i możliwości jego niwelowania
4) Czynniki wpływające na rynkowe zachowanie nabywcow indyw
5) Charakt badan jakościowych
6) Istota segmentacji strony popytowej rynku i jej znaczenie w strateg market
7) Pojecie badan market i ich zakres
Rola i miejsce informacji rynkowej w procesach decyzyjnych
9) Rodzaje źródeł inf rynkowej i ich charakt
10) Charakterystyka metod badan ilościowych
11) Znane metody specjalne wykorzystywane w badaniach market
12) Wykorzystanie rynkowego cyklu zycia prod w strateg market
13) Istota analizy portfelowej
14) Miejsce i rola opakowan oraz etykiet w działaniach market
15) Poziomy produktu wg Levitta
16) Istota i warunki stosowania strategii zbierania śmietanki
17) ---------- -------------------------------- penetracji
18) kosztowe formuly ustalania cen
19) istota analizy BEP
20) roznice miedzy dystrybucja selekt, a ekskluzywna
21) czynniki wpływające na długość kanalu dystryb
22) dyskonto i jego rodzaje
23) zalety i wady market bezpośredniego
24) źródła konfliktow w kanalach dystryb
25) zalety i wady reklamy jako instrumentu promocji
26) sytuacje w której sprzedaz osobista odgrywa duza role
27) istota i narzędzia PR
28) roznice miedzy reklama, a promocja sprzedazy
29) specyfika market przem w obszarze strateg produktu
30) ---------------------------------------------------- cen
31) -----------------------------------------------------dystrybucji
32) -------------------------------------------------------promocji
33) cechy orientacji marketingowej
34) komponenty mark-mix
35) misja firmy, jej wyznaczniki i związki ze strateg marketingowa
36) elementy makrootoczenia
37) analiza SWOT
38) czesci składowe planu market
39) pojecie market i jego zadania w przedsiębiorstwie
40) elementy strategii market
41) pojecie i źródła konkurencji
42) źródła przewagi konkurencyjnej
43) etapy formułowania strategii market
44) etapy wprowadzania market w przedsiębiorstwie
45) etapy planowania market
46) cele w planie market- rodzaje, wymagania
47) organizacja market w przedsiębiorstwie
48) system inf market i jego elementy
49) analiza konsumenta i jej elementy
50) konkurencja- pojecia, rodzaje i procedura analiz
To znalazlam w archiwum mam nadzieje ze sie przyda do czegos
" />Mam do sprzedania książki, ksera z 1 roku - WZ:
SEMESTR I: âŸMarketing- uwarunkowania instrumentalneâ H.Mruk, B.Pilarczyk, H.Szulce wyd.AE Poznań (książka) âŸMikroekonomiaâ M.Rekowski (książka) âŸTechniki internetoweâ W.Cellary wyd.AE Poznań (książka) âŸMikroekonomia â materiały do ćwiczeńâ R.Barczyk, S.Kalinowski, W.Przybylska-Kapuścińska (książka) âŸMatematyka wspomagająca zarządzanie w zadaniachâ K.Piasecki wyd.AE Poznań (książka) âŸWstęp do informatyki gospodarczejâ prac.zbior.pod red. A.Rokickiej-Broniatowskiej wyd.Hobbit (książka)
âŸTeoretyczne podstawy organizacji i zarządzaniaâ red.nauk. K.Krzakiewicz, wyd.AE Poznań +dodatkowe ksera z innych książek gratis (ksero) âŸMatematyka wspomagająca zarządzanieâ J.Abtowa, K.Piasecki, T.Różański, Z.Świtalski, wyd.AE Poznań (ksero)
SEMESTR II: âŸElementy prawa dla ekonomistówâ W.Siuda, wyd.Scriptum Poznań 2002 (!! książka lekko zniszczona, tzn od góry kartki ok.1 cm są zalane kawą jednak jest to tylko część marginesu, pozatym stan bdb.)
âŸStatystykaâ J.Pardysz, wyd.AE Poznań (ksero) âŸRachunkowość finansowa â zbiór zadańâ red.nauk. M.Kiedrowska, wyd.AE Poznań (ksero) âŸRachunkowość finansowa â obszary problemoweâ red.nauk.W.Gabrusewicz, J.Samelak (ksero) âŸAnaliza strategiczna przedsiębiorstwaâ (rozdz.2 â makrootoczenie i jego składniki) G.Gierszowska, M.Romanowska, Polskie wyd. Ekonomiczne (ksero) âŸRachunkowość finansowa â teoretyczne podstawyâ J.Samelak, wyd.AE Poznań (ksero)
Wszystkie książki oprócz jednej(co jest zaznaczone w opisie) są nowe w stanie bardzo dobrym, prawie nie używane Ksera równiez w stanie bardzo dobrym. Cena do negocjacji Więcej informacji pod numerem gg.4936490
Znalazłem to w katalogu studiów ale z roku akademickiego 2005/2006, ale wszystko się pokrywa... chyba
Wykład 1: Istota marketingu: orientacje w działalności firmy; filozofia myślenia marketingowego; powiązania działu marketingu z innymi działami firmy; orientacja marketingowa i jej cechy; marketing mix i jego elementy.
Wykład 2: Otoczenie marketingowe firmy: analiza mikro- i makrootoczenia; analiza PEST; metody analizy SWOT; SWOT a działania marketingowe; analiza możliwości rynkowych.
Wykład 3: Zachowania i segmentacja konsumentów: hierarchia potrzeb konsumentów; proces decyzyjny konsumenta; czynniki wpływające na proces decyzyjny; modele zachowań konsumenta;segmentacja konsumentów; kryteria segmentacji konsumentów; segmentacja a strategie marketingowe.
Wykład 4: Analiza konkurencji: pojęcie i rodzaje konkurencji; wyznaczniki konkurencji; źródła przewagi konkurencyjnej; pozycja konkurencja - wyznaczniki; model Portera; strategie konkurencyjne.
Wykład 5: System informacji rynkowej i badania marketingowe: potrzeby i zasoby informacyjne; źródła danych - pierwotne i wtórne; struktura systemu informacji marketingowej; analiza rynku - badania rynku - badania marketingowe; procedura badań marketingowych; metody badań i dobór próby; raport z badań. 2 wykłady
Wykład 6: Strategia marketingowa firmy i jej elementy: istota i struktura strategii; proces formułowania strategii; elementy strategii marketingowej; rodzaje strategii marketingowych.
Wykład 7: Plan strategiczny i plan marketingowy: misja firmy i cele strategiczne; podstawowe elementy planu strategicznego; plan marketingowy i jego elementy; cele marketingowe; programy marketingowe w planie marketingowym.
Wykład 8: Strategia produktu: klasyfikacja produktów; cykl życia produktów; pozycjonowanie produktu; analiza portfolio; strategia marketingowa a cykl życia; marka produktu i znak firmowy; opakowanie i etykieta.
Wykład 9: Strategie cenowe:cena a oczekiwania konsumentów; cena a konkurencja; cena a koszty; rodzaje strategii cenowych.
Wykład 10: Strategia dystrybucji: strategie dystrybucji w strategii marketingowej; kanały dystrybucji; typowe strategie dystrybucji.
Wykład 11: Strategia promocji: reklama; promocja sprzedaży; sprzedaż osobista; public relations.
Wykład 12: Marketing przemysłowy: pojęcie i klasyfikacja dóbr przemysłowych; uczestnicy rynku przemysłowego;proces decyzyjny w zakupach dóbr przemysłowych; segmentacja rynku przemysłowego; strategia marketingowa uczestnika rynku przemysłowego i jej elementy.
Wykład 13: Marketing międzynarodowy: pojęcie i zakres marketingu międzynarodowego; międzynarodowe otoczenie firmy; strategia marketingowa na rynku globalnym; organizacja działań marketingowych na rynku międzynarodowym.
Wykład 14: Kontrola, audyt i ocena działań marketingowych: funkcje i rodzaje kontroli marketingowej;audyt marketingowy; ocena działań marketingowych - skuteczność i efektywność.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|