malarze XVIII

Tematy

biblia

" />Drogi Louis Nicolas - oczywiście pewności nie mam, że to akurat Francja w 1814 a nie np. Holandia czy Szwajcaria. W krajach niemieckich kozaków przyjmowano na ogół życzliwie . Poza tym moją uwagę zwróciły detale "na uboczu" - jak np. drób który autor umieścił pod nogami kozackich koni. Niby nic takiego - ot kury, pisklęta i kogut... no właśnie kogut... galijski? Takie symbole były w XVIII i XIX w. "chlebem powszednim" malarzy zajmujących się tematyką historyczną.
A chodaki nosili powszechnie także mieszkańcy Francji (Niektórzy Bretończycy do dzisiaj ). Odgrzebałem w swoim archiwum (nie najlepszej niestety jakości) obrazek Petera Hessa przedstawiający napad kozaków na uchodźców. Może ktoś jeszcze widział coś podobnego?
pzdr - apacz



" />Awers to najpewniej Anna Samotrzeć św., Anna Samotrzecia, w malarstwie, grafice i rzeźbie przedstawienie św. Anny, jej córki Matki Boskiej i Chrystusa jako Dzieciątka. Temat podejmowany w sztuce od XV w., zyskał popularność wraz z rozszerzaniem się kultu św. Anny na przełomie XVI i XVII w. Najbardziej znana jest Św. Anna Samotrzeć (ok. 1501-1507) Leonarda da Vinci.

Tutaj galeria wizerunków:
http://images.google.pl/images?hl=pl&so ... CCgQsAQwAw

http://www.digart.pl/praca/3643863/Sw_A ... a_cz2.html

Co do rewersu: to wizerunek Matki Boskiej z Dzieciatkiem,tylko poszukam dokładnie skad.
Pzdr Jura

P.s.datowałbym go jednak na XVII wiek, z uwgo na to,że w XVIII w.jej kult już nie był tak popularny.



Lozanna: MusĂŠe de l'Art Brut





Niezwykła kolekcja mieści się w dworze z końca XVIII w., przy Ave de Bergieres 11–13. Zgromadził ją francuski malarz Jean Dubuffet. Zbiory zostały udostępnione zwiedzającym w 1976 r.

Termin „Art Brut” wprowadził Jean Dubuffet na określenie prac ludzi odizolowanych. Twórcy, których dzieła można oglądać w muzeum, to osoby bez wykształcenia artystycznego. W wielu przypadkach byli to ludzie cierpiący na poważne choroby psychiczne, a czasem po prostu ekscentrycy. Zaczęli uprawiać sztukę w późnej fazie swego życia, po przejściu kryzysu psychicznego, po którym byli w stanie jedynie obsesyjnie rysować i malować.

W muzeum zgromadzono rzeźby skomponowane z potłuczonych talerzy i podartych szmat oraz twarze z muszelek. Drewniana ściana na górze została przeniesiona z izolatki w szpitalu psychiatrycznym, gdzie ClĂŠment Fraisse spędził dwa lata. Gdy odebrano mu łyżkę, wycinał wzory uchwytem szpitalnej kaczki. Edmund Monseil przeżył II wojnę światową, ukrywając się przed Niemcami na strychu. Większość jego klaustrofobicznych rysunków na skrawkach papieru przedstawia rozjarzone oczy wokół centralnej postaci. Prace są bardzo liczne i zróżnicowane.




Tzw. "obrazy przepływającego świata" to...?
Jak się nazywają i cokolwiek na ten temat poproszę...


...to "Ukiyo-e".

Był to rodzaj malarstwa i drzeworytnictwa populrany w Japonii w XVIII i XIX w. Początkowo głownym tematem prac było życie miasta, później przyszedł czas na pejzaże. Popularne były także tzw. "shunga" - "bezpruderyjne obrazki erotyczne".

Cóż, przyznaje się, że z tej całej Wikipedii zgapiłem, ale cóż, przynajmniej teraz wiem, co to jest.



Architektoniczny język Dientzenhoferów czeskich na Śląsku
Autor: Jan Wrabec
rok wydania: 2004
Liczba stron: 348
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Cena: 35,00 zł

Spis Treści :
Architektura alla rovescia a antyczny język artystyczny Borrominiego oraz Guariniego i jego uczniów
Język artystyczny Krzysztofa Dientzenhofera i jego geneza
Krzysztof Dientzenhofer – jego otoczenie i oddziaływanie
Indywidualistyczny język artystyczny Kiliana Ignacego Dientzenhofera
Kilian Ignacy Dientzenhofer; geneza, początek, rozwój i oddziaływanie architektury – aspekt historyczny
Związki Dientzenhoferów ze Śląskiem w świetle dotychczasowych badań
Twórczość Dientzenhoferów na Śląsku
Dzieła zależne
Problem uczniów

"Książka ta traktuje o jednym z nurtów w architekturze czasów baroku, a właściwie o sposobie jej uprawiania. Ten nurt, który za jednym z żyjących w XVIII w. teoretyków moglibyśmy nazwać architettura alla rovescia ("na opak" - co kojarz się z podobnym obrazem świata w malarstwie tej samej epoki lub z Rudolfem Wittkowerem - antyklasycznym nurtem baroku, zapoczątkowali Francesco Borromini i Guarino Guarini. Nie tylko zakwestionowali oni wiele uważanych za nienaruszalne zasady architektury klasycznej dotyczących porządków, proporcji i detalu, utrwalonych od czasów Witruwiusza w licznych traktatach teoretycznych. Przede wszystkim jednak zmienili dotychczasowy stosunek do specyficznego tworzywa..."



Zwinger jest fantastyczny. Jeszcze za czasów NRD kilkakrotnie zwiedzałem. WARTO!
Świetna kolekcja malarstwa, o ekspozycji rękodzieła z XVII-XVIII w. nie wspominając.



aaa, jeszcze budynek nad rzeką obok sądu wydaje się być pod ten typ przebudowy

O ten XVIII-wieczny spichlerz stara się obecnie Muzeum, by ulokować tam nowe wystawy, głównie malarstwa.
Loftów chyba się więc nie zrobi.



Witam!

Mam do zaoferowania kompletne prace maturalne w cenie 30-40 zł, zależnie od tematu, wszystkie ocenione na 90-100% :

1. Motyw cierpienia w literaturze. Omów na wybranych przykładach.
2. Motyw winy i kary w powieściach Fiodora Dostojewskiego.
3. Satyryczny obraz społęczeństwa polskiego. Omów temat na przykłądach z różnych epok literackich.
4. Mroczna strona miłości. Przeanalizuj złożoność psychiki literackich kochanków odwołując się do wybranych utworów.
5. Polscy Nobliści w dziedzinie poezji - wykaż, co zadecydowało, iż zyskali oni uznanie krytyki światowej.
6.Rola pieniądza w życiu społecznym. Omów zagadnienia analizując wybrane utwory z literatury polskiej i obcej dawnej i współczesnej.
7. Magiczna moc reklamy. Omów sposoby wykorzystywania języka w reklamie.
8. Wpływ domu rodzinnego i rodziny na kształtowanie się postawy moralnej bohaterów literackich. Zanalizuj zagadnienie na dowolnie wybranych przykładach.
9. Uniwersalne treści twórczości literackiej Karola Wojtyły. Przeanalizuj wybrane utwory.
10. Mogiły, ruiny, opustoszałe zamki- znaki przemijania w literaturze i malarstwie XVIII i XIX wieku.
11. Człowiek wobec Boga. Porównaj różne odmiany tej relacji, analizując wybrane przykłady z literatury pięknej.
12.Wielkie ucieczki - ich sens i cel -zaprezentuj temat na kilku przykładach literatury z różnych epok.
13. Sposoby wyrażania opinii młodzieży o otaczającym ją świecie. Omów na wybranych przykładach twórczości literackiej i plastycznej (np. teksty rockowe, wlepki, graffiti).
14. Motyw grozy i literaturze i sztuce.

Jestem studentką dziennikarstwa, podejmę się również kompletnego opracowania każdego innego tematu - zgodnie z indywidualnymi ustaleniami:)
Chętnych zapraszam do korespondencji: w.syska@gmail.com, GG 2018934



Dzięki Opolu przeszli do legendy
Odkrycia Festiwalu Polskiej Piosenki

W ostatnich latach opolskie święto muzyki stało się ostoją tandety i kiczu. Tegoroczna jego odsłona stoi pod znakiem afer, odwołanych występów i słabych kompozycji. Czy na zawsze do historii przeszły czasy, kiedy festiwal promował prawdziwych artystów i ponadczasowe przeboje? Przypominamy największe gwiazdy tej imprezy.

http://www.dziennik.pl/files/archive/00213/CZES_AW_NIEMEN__213243e.jpg
Gwiazdy Opola, które przeszły do legendy fot. Polska Agencja Prasowa / Przemek Wierzchowski

EWA DEMARCZYK Podczas pierwszego festiwalu w 1963 roku za wykonanie "Karuzeli z Madonnami" otrzymała nagrodę w kategorii "piosenka estradowo-artystyczna". Muzykę do słów Mirona Białoszewskiego napisał jej stały współpracownik znakomity kompozytor Zygmunt Konieczny - również nagrodzony podczas tego festiwalu. Po Opolu Demarczyk występowała m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, w paryskiej Olympii i w Genewie z okazji XX-lecia ONZ. Przez wiele lat była związana z Piwnicą pod Baranami.

CZESŁAW NIEMEN Rok 1967 to ważna data w historii festiwalu. Publiczność zgromadzoną w amfiteatrze Czesław Niemen powalił wtedy na kolana swoim hymnem "Dziwny jest ten świat". Już jako gwiazda Niemen po raz kolejny wystąpił z tą piosenką w 1979 roku. W 1967 jedną z nagród otrzymał też znakomity polski tekściarz WOJCIECH MŁYNARSKI za "Jesteśmy na wczasach". Podczas wykonywania swojego przeboju Młynarski został na scenie użądlony przez osę. Bisów więc nie było.

STANISŁAWA CELIŃSKA Znakomita aktorka zaśpiewa podczas tegorocznego festiwalu po tym jak 40 lat temu zwyciężyła w konkursie Debiutów. Celińska w 1969 roku wystąpiła w Opolu z utworem "Ptakom podobni". Jej kompozytorem jest malarz i autor ponad 300 piosenek (m.in. "Jesienny Pan" i "Z kim tak ci będzie źle jak ze mną") Roman Orłow. Po czterech dekadach wróciła do Opola, żeby w duecie z grupą Los Locos zaśpiewać piosenkę "Atramentowa rumba".

REPUBLIKA W ramach XVIII KFPP w 1980 odbył się koncert, który zapoczątkował wizyty rockowych zespołów na deskach opolskiego amfiteatru "Rock w Opolu". Debiutowało wtedy MAANAM z piosenką „Boskie Buenos”. Trzy lata później wyjątkowy koncert dała Republika Grzegorza Ciechowskiego. "Biało-czarny" zespół wykonał m.in. "Nowe sytuacje", "Układ sił" i "Znak =" ze swojej pierwszej płyty "Nowe sytuacje".

SIEKIERA W 1985 roku wytwórnia płytowa Tonpress zorganizowała konkurs, którego nagrodą było nagranie płyty. Nagrodę dostały wtedy punkowa Siekiera (już bez Tomasza Budzyńskiego) i zespół Randez Vous. Siekiera dała wcześniej znakomite koncerty na festiwalu w Jarocinie biorąc udział w konkursie, a następnie koncercie laureatów. To był chyba najostrzej grający zespół w historii laureatów festiwalu w Opolu.

KALIBER 44 Jeden z najważniejszych składów polskiego hop-hopu zagrał na koncercie Off-Opole w 2001 roku. Na scenie wystąpili obok Molesty i Wzgórza Yapa 3. Publiczność w Opolu usłyszała nieco inny koncert niż ta przed telewizorem. Przed emisją w telewizji teksty wyczyszczono z wulgaryzmów...













wilder
źródło: dziennik.pl

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript