Nikt w Lodzi nie zmusza kierowcow/motorniczych do przystepowania do spoldzielni, to po prostu bujda. I rowniez nie jest tak ze kierowca konczy jedna zmiane w MPK i idzie do spoldzielni na droga.
Spoldzielnia przewaznie daje kierowcow i motorniczych na brygady szczytowe, posilkowe i autobusy zastepcze (szczegolnie w lato, rowniez z innych miast) oraz na rozne swieta (np. 1 listopada). Pracuja tam kierowcy nie tylko z MPK, ale innych rowniez kierowcy z Markab w Zgierzu, PKSow czy MZA Pabianice, oraz Miedzygminnej Komunikacji Tramwajowej czy Tramwajow Podmiejskich. Dlaczego zrobiono spodzielnie? Aby MPK nie musialo sie martwic o zatrudnianie kierowcow i motorniczych na rozne dodatkowe okazje, w lato z powodu remontow torowisk jezdzi po miescie wiecej autobusow niz przez caly rok, MPK nie musi martwic sie o kierowcow tylko sa zatrudniani przez spodzielnie.
Jest rowniez spodzielnia dla mechanikow, oni czasami pracuja dwie zmiany pod rzad, ale to zalezy od pory roku i ilosci awarii w danym czasie.
Aleksej
Operator: ZPK Markab
Typ: Mercedes O405N
Rok produkcji: 1992
Nr taborowy: 0560
16.07.2008 Zgierz ul. Długa
Ale masz jakieś potwierdzenie? Na starych śmieciach znaczy obsługa przez MPK na ich własnych prywatnych biletach czy na normalnych ŁLTZ? Bo niechże i będzie do Chocianowic, ale na biletach ŁLTZ, niech ktoś zacznie integrować transport w granicach aglomeracji (przyzwoicie by było gdyby na obecnej migawce można było jeździć wszystkimi liniami przejeżdżającymi przez Łódź na całej ich trasie, więc '6', '16', '43, '46', '51' (to da się załatwić umowami o honorowanie biletów obu organizatorów i w przypadku Zgierza powinno działać na zasadzie wymienności, Lutomiersk by trzeba było przekonać do umowy z ZDiT), idealnie gdyby zintegrować też MZK Pabianice i MARKAB, pozbywając się biletowego folkloru raz na zawsze)
Wyświetlacze na zgierskich wozach to rzeczywiście temat-rzeka. W najbliższym czasie zbiorę wszystko do kupy, co który ma, a czego nie, żeby nie było niepotrzebnego odnotowywania tego tutaj.
Bardziej opłacałoby się spisać działające wyświetlacze, bo takich jest mniej.
0234, 0548, 0559, 0560, 0561, 0763, 0764, 0867-0972, 0974.
Pracuję nad zestawieniem zawierającym różnorankie informacje o wszyskich zgierskich wozach. Proponuję zakończyć dyskusję tutaj. W temacie "Markab Zgierz" zamieszczę niedługo takie zestawienie i wtedy poproszę wszystkich o zgłaszanie uwag lub braków (w szczególności tyczy się to kafara, BB93 i 1888, bo widzę, że dużo wiedzą o zgierskiej KM). Pasuje?
Już od dosyć dawna zastanawiałem się dlaczego jest temat ''MZK Pabianice'' a nie ma ''Markab Zgierz''. Druga część artykułu chyba to wyjaśnia - "szef Markabu stanął na wysokości zadania" Komplement ze strony EI z pewnością smakuje inaczej niż ze strony MKM. Najbardziej ztrważające jest jednak to, że czytelnicy tabloidów biorą takie artykuły bardzo serio, nie porównując z innymi źródłami czy w ogóle rzeczywistością.
Zgierski MARKAB ma jeden z lepszych taborow w okolicy, ostatnio nawet niskopodlogowce kasuja czyli swiadczy ze nie maja problemow taborowych. No ale ostatnio moda atakowac komunikacje miejska. Ostatni raz bylem swiadkiem awarii czegos z Markabu jakies 3 lata temu. To jest tyklo pojazd, nawet nowy moze sie popsuc, zamiast dziekowac ze na pieszo nie musiala wracac to jeszcze opluwa. Ja bym zaproponowal strajk i przy kazdej nawet najdrobniejszej usterce zjezdzanie do zajezdni zgodnie z przepisami i wtedy porozmawialbym z pasazerami. Moze by sie opamietali. Posunalbym sie nawet o krok dalej strajk pracownikow komunikacji nie przeciwko pracodawcom a pasazerom domagajacy sie poszanowania funkcji kierowcy i motorniczego. To co ostatnio ludzie wyprawiaja to skandal. Poza tym jak mogly biegi nie wchodzic jak w Zgierzu same automaty ???? Jak automat by wysiadl to kierowca raczej wogole by nie pojechal i nic by nie pomoglo no ale sa ludzie i parapety.
Ze strony miasta Zgierza:
"Używane autobusy dla Zgierza
--------------------------------------------------------------------------------
Zgierska spółka komunikacji miejskiej wzbogaciła się o dwa niskopodłogowe autobusy marki Mercedes.
Pojazdy oczekują na zarejestrowanie, zainstalowanie kasowników i umieszczenie polskich informacji dla pasażerów. Na trasę powinny wyjechać jeszcze w tym tygodniu. Oba wozy przyjechały z Niemiec. Mają po 15 lat.
- Musieliśmy w trybie pilnym sprowadzić kolejne autobusy, bo dwa z dotychczas użytkowanych uległy ostatnio wypadkom - tłumaczy Marek Wachowicz, prezes spółki "Markab". - Obydwa zostały uderzone w tył przez inne samochody. Trzeba było wycofać je z ruchu, najprawdopodobniej zostaną skasowane, bo naprawa jest nieopłacalna.
Po zgierskich ulicach kursują już tylko autobusy sprowadzone z Europy Zachodniej. Oprócz mercedesów są to także many, setry i renault. Firma chce jednak przejść wyłącznie na eksploatację mercedesów, które okazały się najtrwalsze i najlepiej radzą sobie z nierównościami na polskich drogach.
- Choć są już w zaawansowanym wieku, spełniają normy emisji spalin, są łatwe w naprawie, a przede wszystkim mają bardzo mocne zawieszenia - zachwala Wachowicz. - Inne marki po kilku miesiącach jazdy po dziurawych jezdniach wymagają kapitalnego remontu, mercedesy dobrze znoszą nawet największe wyboje.
Tekst i fot. (JAZ)
Na podst. "Express Ilustrowany" z dnia 04.06.2008 r.
Data publikacji: 2008-06-04 14:22 "
Seledynowe autobusy na trasie
Zgierskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne „Markab” zakupiło 5 niskopodłogowych autobusów marki mercedes. Pojazdy w tym tygodniu wyjechały na ulice miasta. Nie są nowe, ale ich stan techniczny jest o wiele lepszy, niż dotąd eksploatowanych na zgierskich liniach.
– To porządne samochody, które powinny służyć pasażerom przez kilka lat – mówi Marek Wachowicz, prezes „Markabu”. – Powoli będziemy wymieniać cały tabor na mercedesy, bo autobusy innych marek okazały się zbyt delikatne na nasze drogi. Szczególnie dużo problemów mamy z francuskimi wozami marki Renault. One po prostu nie wytrzymują naszych dziur w drogach. W najbliższym czasie zostaną wycofane z eksploatacji.
Nowo zakupione autobusy będą jeździły na różnych liniach. Poznać można je po charakterystycznym seledynowym kolorze, jakiego dotąd w Zgierzu nie było.
Wozy ex VGF Frankfurt am Main. Jakby co jest już kilka fotek na TWB.
Nie zdziwiłbym się gdyby powstało jakieś B. MARKAB raczej na jakieś nowe linie/brygady chyba nie przystanie - możliwe, że mają tylko tyle taboru żeby obsługiwać obecne linie (przykład e-M-ki). Moim zdaniem powinno się uruchomić kursy linii 3, 4/8 i 6 - tak aby "cały" Zgierz mógł jeździć do pracy. Pozostaje kwestia trasy, jaką miałyby jeździć te linie. Jedynymi ulicami z dobrą nawierzchnią są A.Struga i Kwasowa - pozostałe to dziurawy bruk i piach. Miejmy nadzieję, że nie będzie kursować tam tylko "trójka" - tak jak na Sadową.
To w takim razie ile taki Markab zarabia na przewozach???
Ustawa o jawności informacji publicznej stanowi, że możesz zadać takie pytanie organizatorowi transportu w Zgierzu, a on ma Ci obowiązek odpowiedzieć w terminie 30 dni. To w zasadzie jedyna droga, żeby się tego dowiedzieć na pewno.
Busy nie wystarczają
Jak dobrze pójdzie, jeszcze w tym roku ze Zgierza do Strykowa zaczną kursować autobusy komunikacji miejskiej. Uruchomieniem nowej linii są zainteresowani przedsiębiorcy, którzy ulokowali swoje firmy na terenach inwestycyjnych wokół Strykowa oraz zatrudnieni w tych zakładach mieszkańcy Zgierza.
- Według wstępnych obliczeń, do pracy w Strykowie dojeżdża codziennie około 250 osób - mówi Jerzy Sokół, przezydent Zgierza będący koordynatorem projektu. - Busiki kursujące obecnie pomiędzy Zgierzem i Strykowem nie są w stanie sprostać wszystkim potrzebom, zarówno w sensie ilości przewożonych pasażerów, jak i dogodnych dla nich rozkładów jazdy.
Autobusy na nowej linii zapewniłaby zgierska firma "Markab". Komunikacja byłaby współfinansowana przez gminy Zgierz i Stryków oraz zainteresowane dowozem pracowników firmy.
- Na razie nie wiemy jeszcze, ile to będzie kosztować - mówi Andrzej Jankowski, burmistrz Strykowa. - najpierw trzeba ustalić konkretną trasę i ilość kursów. Już teraz mam natomiast deklaracje firm, które dopiero zamierzają rozpocząć działalność na naszym terenie, o przystąpieniu do udziału finansowego w tym przedsięwzięciu. Coś powoli im idzie ustalanie konkretów...
Jeszcze jest do "obsadzenia" numer 2 - swego czasu linia została niby zawieszona (jak P w Pabianicach) a tak naprawdę zlikwidowana .
Najbardziej podoba mi się jednak pomysł z siódemką.
A pamiętacie 260 ze Zgierza (Pl. Kilińskiego) do Skotnik? Oczywiście nikt takiej numeracji nie przywróci bo to nie ma sensu.
Obawiam się jeszcze też tego, że owszem Markab, wspólnie z innymi uruchomi linię, ale np. z napisem Zgierz-Stryków-Zgierz. To by była dopiero porażka
Dziś przed 16.00 przy stadionie ,,Włókniarza'' w Zgierzu stał zdefektowany 0875 lub 0975.Defekt ten miał miejsce na przystanku w kierunku os.650 lecia i PKS
Jeśli już to 0975. Nie ma takiego wozu jak 0875.
Awarie zgierskich wozów to chyba do tematu "Markab Zgierz"?
Moze troche logiki?
wg mnie galeria powinna wygladac tak:
START > KM/Kolej/Lotnictwo > Miasto(ewentulanie kategoria Inne) > Przwoznik > typ autobusu
W ktorej kategorii znajdzie sie zdjecie powinnien decydowac przewoznik a nie mniejsce zrobienia zdjecia (np. "Markab na 6 w Łodzi >> Zgierz" albo "MPK Łódź na 51 w Zgierzu >> Łódź")
W kategorii Inne moga byc zawarte zdjecia z imprez, remontow itp. w odpowiednich podkategoriach oraz podkategoria Inne, do ktorej bedzie mozna dodac to co nie pasuje juz nigdzie indziej
Rewolucji to ja chyba nie zaproponuję, jedynie kosmetykę. Moja propozycja:
Kategorie główne:
MPK-Łódź (po co 10 razy pisać tabor, skoro wiadomo o co chodzi)
PKS Łódź
MKT
TP
Markab Zgierz
MZK Pabianice
Inni przewoźnicy (wszystkie Bursiaki oraz Prywatne)
Kolej
Kolej wąskotorowa
Infrastruktura (tu wrzucuć remonty)
Pozostałe
Wewnątrz przewoźników bez zmian - podział na modele i tyle.
Może w infrastrukturze zrobić podział na drogową, tramwajową, kolejową i miękką, ale do tego nie jestem przekonany, bo zdjęcia mogą się kwalifikować do kilku na raz.
Jak podzielić w kolei niech się rkp wypowie
EDIT: u mnie myk z refresh nie działa (Opera 9.02 pod WinXP)
Piaskować można wszystko oprócz dużych połaci płaskiej blachy, tzn. dachu, drzwi, maski, tylnych błotników. Ranty ww elementów można oczywiście piaskować. Najtańszy warsztat w okolicach ?odzi to piaskarnia w Zgierzu na ul. Aleksandrowskiej koło stacji przeglądów Markab, tel. do szefa 507072157. Piaskowanie mojego mini kosztowało 400zł. Chłopaki są może trochę nieterminowi, ale ceną biją wszyskich (w innym zakładzie zawołali mi 1000zł) i dobrze robią.
Mieszkam na dolnym śląsku. 100 km od Wrocławia, 100 km od czeskiej granicy, 100 km od niemieckiej granicy. Wszedzie mam blisko, ale do Zgierza daleko...... W Zgierzu kupiłem autobus i poznałem kupę niesamowicie życzliwych ludzi (firma Markab - zabezpiecza komunikację miejską w Zgierzu). Co do pompki zrobię dzisiaj zdjęcie na metrówce, choć częściowo ją rozebrałem. Niestety okazało się że łopatki dostały kamienia i sporo jest połamanych lub ukruszonych a wirnik zatarty. Wydajność - wynika z mocy silnika i przekroju przyłączy. Ciśnienia praktycznie nie ma bo układ chłodzenia dostosowany jest do niskiego ciśnienia. Nie zerowego ale sądząc po korkach - szału nie ma.
PKS Bełchatów nabyło używany autobus marki Barbi Italia.
PKS Wieluń nabyło używaną Setrę S215 UL.
ZPK Markab w Zgierzu kasuje Jelcza PR110M #9411 z 1984 roku służącego za naukę jazdy od 1995 roku. Ponadto zakupiono używanego Mercedesa O405N #0976.
W Zgierzu jest Markab a przewozy zleca MUK
Tir z naczepą uderzył w autobus
Pięcioro pasażerów autobusu komunikacji miejskiej linii "6" w Zgierzu zostało rannych w wypadku, do jakiego doszło przy ul. Konstantynowskiej.
W autobus stojący na przystanku uderzył tir z naczepą. Do środka autobusu wpadła tylna szyba oraz drewniane elementy stanowiące konstrukcję naczepy. Obrażeń ciała doznali pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach.
-- Stanąłem na przystanku w lesie obok jednostki wojskowej - opowiada kierowca autobusu Sławomir Pal. - Już miałem otwierać drzwi, kiedy usłyszałem ogromny huk. Z boku mignęła mi kabina, a później naczepa z rozdartą plandeką. Byłem w szoku, nie wiedziałem, co się stało. Dopiero później zobaczyłem, że pasażerowie trzymają się za głowy, a na siedzeniach jest krew.
Kierowca tira najprawdopodobniej się zagapił i zbyt późno rozpoczął manewr omijania autobusu. Najpierw zahaczył o niego prawym lusterkiem, a później przejechał bokiem naczepy po autobusie zrywając z niego metalową obudowę.
Dwie ranne osoby lekarze pogotowia ratunkowego opatrzyli na miejscu, trzy pozostałe w wieku od 17 do 25 lat odwieziono do szpitala wojewódzkiego w Zgierzu.
- Poszkodowani mieli rany cięte głowy i ogólne potłuczenia - mówi Łukasz Zimka, rzecznik prasowy szpitala. - Po ich opatrzeniu i wykonaniu badań rtg lekarze uznali, że stan pacjentów jest dobry i nie wymagają oni hospitalizacji.
Przez wypadek, zgierska spółka "Markab" obsługująca komunikację w mieście straciła jeden z pojazdów. Autobus ma uszkodzony silnik, rozdarty bok i dziurę w dachu. W przyszłym tygodniu rzeczoznawcy ocenią, czy naprawa wozu będzie opłacalna. (dj)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl