W 1990 roku Robert Lauterborn stwierdził, że klasyczna formuła koncentruje się na punkcie widzenia przedsiębiorstwa, podczas gdy w marketingu ważniejsze od opisu sytuacji oczami firmy jest ujęcie z perspektywy klienta. Zaproponował więc, formułę czterech "c":
customer value - wartość dla klienta (4P produkt) cost - koszt jaki ponosi klient (4P cena) convenience - wygoda nabycia ( 4P dystrybucja) communication - komunikacja z rynkiem (4P promocja)
W obu koncepcjach występują te same elementy, nowa formuła skupia jednak uwagę na odbiorcy produktu i jego potrzebach.
Marketing mix jest więc narzędziem w całej działalności marketingowej. Muszę przyznać, że ciekawie wybrałeś temat pracy ;) O marketingui jest dużo informacji w internecie, polecam książę Marketing Philip Kotler - powodzenia w opisaniu
Możesz rozwinąc temat w oparciu samą definicję marketingu, mówiąca z tego co pamiętam mniej więcej to, że działalność marketingowa ma na celu wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta, zaspokajaniu jego potrzeb (również tych jeszcze nie uświadomionych)
Z tego co kojarze koncepcja marketingu to 4P czyli marketing mix (produkt, cena, dystrybucja, promocja)
Łącząc te dwie rzeczy ze sobą można napisać pracę magisterską. Temat rzeka. Wystarczy trochę ruszyć głową. Przykładów na około co niemiara. Powodzenia.
Wlasnie zaczynam pisac w swej pracy mgr rozdzialy w ktorych potrzebuje dane dotyczace firmy
Temat pracy: Działalność marketingu mix przedsiębiorstwa na przykładziepodmiotu X
Oto zagadnienia do ktorych potrzebuje informacje i dane liczbowe
Charakterystyka przedsiębiorstwa
Obszar działania przedsiębiorstwa i jego pozycja na rynku
Sytuacja przedsiębiorstwa na tle konkurencji
Analiza potencjału przedsiębiorstwa - Analiza SWOT
Słabe i mocne strony
Możliwości i zagrożenia rynkowe
Elementy kompozycji marketingu mix wdziałalności przedsiębiorstwa X
Działania w zakresie kształtowania produktu
Dystrybucja
Kształtowanie ceny
Działalność promocyjna
Jesli ktos moglby pomoc bede wdzieczny
Z gory dziekuje
komunikowanie polityczne to wszystkie formy komunikowania między wszelkimi aktorami politycznymi i politykami, podejmowane przez polityków do politykó, podejmowane przez nie polityków adresowane do polityków, wszelkie formy komunikowania o polityce...
typy: hegemoniczne, elitarne, petycyjne i asocjacyjne
no i dopisałem jeszcze co nieco o marketingu mix politycznym (produkt, cena, dystrybucja i promocja)
Oj zacznijcie chodzić na wykłady :!: A może zacznę zarabiać na takich informacjach lol
Wyklad 1
-orientacja produkcyjna
-marketing MIX
wyklad 2
- makro i mikrootoczenie
-analiza SWOT
wyklad 3
- proces zakupow
- rodzaje zakupow
-ryzyo zakupowe
-dysonans
-segmentacja
wyklad 4
-intensywnosc konkurencji
-zrodla przewagi konkurencyjnej
wyklad 5
-co to jest system inf. marketingowej
wyklad 6
-klasyfikacja zrodel inf.
-przedmiot badan marketingowych
-metody doboru proby do badan
wyklad 7
-co to jest misja
-cele
-kryteria poprawnosci celow
- strategia anshoffa
wyklad 8
-caly!
wyklad - strategia dystrybucji
- strategie
-kanaly
-franchising
wyklad - strategia ceny
-caly!
wklad 11
-narzedzia
-czynniki wplywajace na promocje sprzedazy
-PP
pull, push
wyklad 12
-cechy uslug
- roznice meidzy usluga a produkcja
wyklad 13
rynek b2b
" />2)
Szerokie kanały dystrybucji występują wtedy gdy na poszczególnych etapach dystrybucji określonego produktu występuje duża liczba podmiotów np. w dystrybucji owoców cytrusowych uczestniczy duża liczba hurtowni i sprzedawców detalicznych.
O wąskim kanale dystrybucji mówimy wówczas gdy na poszczególnych etapach dystrybucji określonego produktu występuje niewielka liczba podmiotów np. w dystrybucji wyrobów jubilerskich uczestniczą nieliczne hurtownie.
4)
Wszystkie elementy marketingu-mix wpływają na decyzję klienta o zakupie jednak jeśli konkretnie pytasz to myślę, że teraz biorąc pod uwagę fakt, iż ludzie liczą się "z każdym groszem" taką formą wpływu i zachęty jest cena tzn. rabaty, obniżki, itd. Poza tym klient zwraca dużą uwagę na takie elementy jak:
-szerszy asortyment;
-większą wygodę robienia zakupów;
-lepszą obsługę;
-szybką dostawę;
-dodatkowe usługi związane z zakupem danego produktu;
-zagwarantowanie większej przyjemności.
Witam,
Moim tematem pracy licencjackiej jest WPŁYW PROMOCJI I REKLAMY NA SPRZEDAŻ W SUPERMARKECIE DINO.
W pierwszym rozdziale uwzględniłam:
1 Geneza marketingu
1.1 istota marketingu
1.2 Fazy rozwoju koncepcji marketingowej
1.3 Pojęcie i cele marketingu
1.4 Funkcje marketingu
1.5 Marketing mix
2 Produkt
2.1 Produkt i strategia marketingowa produktu
2.2 Fazy cyklu życia produktu
2.3 Opakowanie i znak towarowy
3 Cena
3.1 Rola ceny
3.2 Metody określania poziomu ceny
3.3 Strategie cenowe
3.4 Ustalanie ceny
3.5 Słowniczek (opust, bonifikata, skonto, prowizja, marża, rabat, promocja, przecena, wyprzedaż,soldy)
4 Reklama
4.1 Funkcje i rodzaje reklamy
4.2 Krytyka reklamy
4.3 korzyści reklamy
4.4 Zagrożenia płynące z reklamy
4.5 Etapy projektowania reklamy
4.6 Rodzaje reklamy ze względu na media
5 Promocja
5.1 Formy promocji
6 Public relations
7 Pośrednicy w kanale dystrybucji
W 4 rozdziale mam tylko wypisane podpunkty i troszke haosu wiec muszę jeszcze troszke poprawić..
Mam pytanie odnośnie 2 rozdziału.. Czy mam zacząć od opisywania supermarketu? Czy zacząć analize ankiety? jeszcze nie mam wstępnego planu do rozdziału 2 .. Więc troszkę zaczynam sie gubić. Być może za dużo materiałów uwzględniłam w 1 rozdziale, które bym mogła przenieść do 2 ? Proszę o podpowiedź.
" />Szczerze mówiąc to ciężko stwierdzić. Ja uczyłam się tylko notatek i wydaje mi się, że to wystarczyło.
Największe problemy miałam z pytaniami prawda fałsz, np. Najważniejszym elementem marketingu mix jest cena P/F; W dystrybucji intensywnej sprzedaż jest wspierana przez personel punktów handlowych (chyba tak to leciało) P/F; Sponsoring wywodzi się z PR-u P/f (to akurat prawda); Czy dobrze zaprojektowana kampania marketingowa może ignorować (chyba) przypadki losowe.
Później pytania a,b,c,d ale to akurat było nietrudne mam wrażenie. Było pytanie o próg rentowności i jeszcze jakieś 2;]
Pytania do wymieniania i definiowania nie były też jakieś kosmiczne, np. co to są czynniki psychograficzne, coś o strategię pull.
I problemowe dotyczyło zaproponowania koncepcji plasowania nowego oprogramowania antywirusowego.
Ogólnie to notatki raczej wystarczyły.
" />ja też miałem 1032
pamiętam pierwsze pytanie, od jakiego minimum przysługuje świadczenie socjalne: socjalnego, ustawowego, egzystencji i coś tam jeszcze
warranty - co to?
obligacje, instrumenty dłużne
kryterium konwergenacji długu publicznego, ile jest? 3%, 1,5%, 30%, czy 60%
co charakteryzuje oligopol
podaż pracy w monopolu
zysk ekonomiczny - co to?
podzial dochodu narodowego? konsumpcja i akumulacja, konsumpcja i akumulacja, i jeszcze 2
bank komercyjny? pośrednik finansowy i 3 inne
wynagrodzenie zmienne? premia, dodatek za szkodliwe warunki, dodatek funkcyjny,...
co decyduje o wysokości zatrudnienia w doskonałej konkurencji
czym się interesowali monetaryści? liberalizm gospodarczy,
pytanie o to co wymyślił Fayol? teoria przekory,
co to zarządzanie strategiczne?
marketing mix- 4zestawy po 4 słowa: promocja, koszt, dystrybucja, cena, reklama, produkcja
co nienależy do funkcji zarządzania? organizowanie, wynagradzanie, motywowanie,...
coś o przywództwie
coś o TQM
" />w 1032 odpowiedzi ktorych jestem raczej pewien :
- Pytanie o obligacje - instrumenty dłużne
- kryteria konwerg. Dług publiczny - 60 %
- Marketing mix - produkt cena produkcja dystrybucja
- wynagrodzenie zmienne - premia
- warranty - zysk jezeli cena podstawowa akcji wzrosła i jest wieksza od rozrachunkowej
- jakis gosciu co wymyslil Fayol - funkcje zarzadzania ??
- na co dzieli sie dochod narodowy - sporzycie( konsumpcja ) i akumulacja
- na ogol jak sie ma konsumpcja do alokacji - konsumpcja > alokacji
- coś o banku komercyjnym - jest posrednikiem finansowym
- oligopol - kilku dostawców
- odnosnie plac w wysokiej konkurencji - trzeba zaoferować wieksza place dla nowych pracowników
- TQM - dluga odpowiedz odnosnie przeprojektowania procesów
- monetaryści - kreacja podazy pieniadza
- nienalezy do funkcji zarzadzania - wynagradzanie
- zysk ekonomiczny- dałem nadywżka przcychodów nad kosztami uwzgledniajać poziom ryzyka i odejmując koszt alternatywne ale chyba powinno być pojecie wezsze od zysku jakiegos tam.
Jak ktos to pisał niech sie podzieli ze mna tym wszystkim
" />coś mam na kompie z ubiegłego roku, ale nie wiem czy to samo zaczyna się:
1. Pojęcia i ewolucja marketingu, marketing mix
2. Pojęcie rynku, segmentacja rynku i postępowania nabywców
3. Potrzeby i preferencje nabywców. Marketingowy system informacji.
4. Badania marketingowe i metody badań.
5. strategia produktu.
6. Strategia ceny.
7. Strategia i instrumenty produkcji
8. Strategia dystrybucji
Marketing – market z ang., oznacza rynek
O marketingu mówimy w sensie:Funkcjonalnym,Instytucjonalnym
itd. proszę o potwierdzenie LUDZI którzy chodzili na te wykłady aby potwierdzili czy to samo mają w notatkach bo ja niestety nie byłem jeszcze na tym a na koło bym się przeszedł, gdyby było obowiązkowe
Turystyka to Twoja pasja? Pracujesz w branży turystycznej?…a może dopiero chcesz zacząć?
Zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie „Turystyka jutra” –współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – realizowanym przez Fundację „Fundusz Inicjatyw” (FFI) w Lublinie. W ramach projektu zostaną zorganizowane BEZPŁATNE szkolenia:
„Prawne i marketingowe aspekty działalności turystycznej” (60 godz.), w terminie grudzień 2009 – styczeń 2010 r.,
• Pojęcie działalności turystycznej/usług turystycznych;
• Prawne aspekty działalności turystycznej (otoczenie przedsiębiorstwa branży turystycznej; regulacje ustawowe w obszarze turystyki; prawne aspekty tworzenia, działania i finansowania przedsiębiorstw turystycznych i agroturystycznych; ubezpieczenia w turystyce; problemy rozwoju regionalnego – aspekty prawne, wpływ UE)
• Marketingowe aspekty działalności turystycznej (istota marketingu usług turystycznych; marketing turystyki jako część marketingu terytorialnego; czynniki kształtujące atrakcyjność obszaru; segmentacja rynku turystycznego; pozycjonowanie na rynku turystycznym; kanały promocji i dystrybucji; strategia marketingowa działalności hotelarsko-gastronomicznej);
• Elementy marketingu-mix w turystyce;
• E-marketing.
„Promocja produktu turystycznego” (40 godz.), w terminie styczeń – luty 2010 r.,
• Definicje, klasyfikacje i istota produktu turystycznego, markowy produkt turystyczny;
• Promocja jako jeden z czterech narzędzi „marketingu - mix” obok produktu, ceny i dystrybucji;
• Podstawowe funkcje promocji produktu turystycznego;
• Budowa strategii promocji - przejrzyste sformułowanie celów promocji (jak, gdzie, z kim i za ile);
• Przykładowe działania promocyjne;
• Kanały promocji i dystrybucji produktu turystycznego;
• Reklama jako najbardziej widoczny i silnie oddziaływujący sposób promocji;
• Marketing wystawienniczy;
• Rola władz lokalnych i regionalnych w kreowaniu polityki
Uczestnikami projektu mogą być pracujące osoby dorosłe (powyżej 18 roku życia) wykonujące pracę na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, umowy zlecenia i o dzieło, zamieszkałe (w rozumieniu KC) lub pracujące na terenie woj. lubelskiego
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.ffi.org.pl, pod numerem telefonu 81 532 10 30, 532 10 32, 502 267 743 oraz w biurze projektu przy ul. Narutowicza 57/6 (II piętro) w Lublinie od poniedziałku do piątku w godzinach 8 – 18.
" />"Marketing usług zdrowotnych dla pielęgniarek"
Termin szkolenia: 22 maja 2009 r.
Szkolenie trwa od 10.00 do 16.00, w tym przerwa kawowa (15 min.) i przerwa obiadowa (45 min.)
Cena: 390 zł
Cel szkolenia:
Zmieniające się warunki otoczenia oraz dynamiczny rozwój nauk o zarządzaniu sprawiły, że od zawodu pielęgniarki i położnej wymaga się nie tylko profesjonalnej wiedzy z zakresu pielęgnowania, ale również posiadania wiedzy typowo menedżerskiej z zakresu zarządzania, marketingu, czy kształtowania pozytywnych relacji z pacjentami, której zdobycie przyczyni się do budowania zadowolenia pacjentów oraz uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Wykładowca:
Tomasz Karkowski - absolwent Podyplomowego Studium Zarządzania w Opiece Zdrowotnej na Akademii Ekonomicznej i Medycznej w Poznaniu. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Autor publikacji z zakresu marketingu i zarządzania. Specjalista w zakresie zarządzania w jednostkach opieki zdrowotnej oraz restrukturyzacji i prywatyzacji szpitali.
Program:
1. Cechy marketingu usług
2. Segmentacja rynku
3. Pojęcie marketingu-mix w usługach zdrowotnych:
âÂË Produkt
âÂË Cena
âÂË Dystrybucja
âÂË Promocja
âÂË Personel
4. Znaczenie działań z zakresu public relations w promotion-mix
5. Instrumenty kształtowania pozytywnego wizerunku placówki ochrony zdrowia
6. Analiza SWOT placówki ochrony zdrowia
7. Marketing relacyjny w placówce opieki zdrowotnej
8. Specyfika usług zdrowotnych i kształtowania relacji z pacjentami
9. Relacje pielęgniarka-pacjent, pielęgniarka-lekarz
ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIA WOLTERS KLUWER POLSKA PRZYJMOWANE SĄ:
Telefonicznie: 022 535 83 14, 022 535 83 18
Fax.: 022 535 83 22
E-mail: http://www.abc.com.pl/szkolenia/zdrowie
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl