Marketing Mix Strategy

Tematy

biblia

kursy przygotowujące do pracy w agencji reklamowej
Szkoła Mistrzów Reklamy zaprasza na kursy, przygotowujące do pracy w reklamie:

Copywriter
Art Director
Event Manager
Account Manager
Strateg

Jak zwykle, na wszystkich naszych kursach nuczycielami są wyłącznie doświadczeni pracownicy czołowych agencji reklamowych (min. McCann-Erickson, Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Publicis, Euro RSCG, Young&Rubicam, Ogilvy, Draft FCB i innych), eventowych (Momentum, Walk Group), marketingu szeptanego (Streetcom, Harder&Harder), interaktywnych (Artagence), badawczych (4p research mix, Millward Brown SMG/KRC), domów mediowych (Universal McCann, ValueMedia), domów produkcyjnych (Graffiti), studiów post-produkcji(Platige Image).

Wszelkie informacje są na stronie smr.kozminski.edu.pl
a gdyby były niewystarczające, można pisać lub dzwonić z pytaniami: 603 643 053



simr1979 napisał:

> franek-b napisał:
>
> >(...) na razie czytam, ze ci co ja kupia
> > to ciemny lud czy cos w ten desen.
>
> Nie tyle ci co ją kupią w ogóle, tylko ci, co ją kupią w TEJ cenie.....co
> chwilowo rzeczywiście na jedno wychodzi..;)

Uwazam, ze kazdy wybor ludzki w zakresie zakupu jest tak samo wartosciowy,
poniewaz kazdy czlowiek sam w sobie reprezentuje taka sama wartosc.
Dobrze by bylo jakby kazdy wypowiadal sie w swoim imieniu, bez wartosciowania
zachowan innych to zyloby sie lepiej. Poniewaz ja nie kupie francuskiego auta,
nie oznacza, ze uwazam osoby kupujace francuskie auta za np ciemny lud. To jest
ta wielka roznica, ktorej nie chcesz zauwazyc, ludzie sa rozni i to co dla
Ciebie jest swietnym interesem dla kogos moze byc najgorsza opcja i odwrotnie -
nie znaczy to ze ktorys ma racje.

> > Bronie toyoty poniewaz zarzuca sie jej mamienie ludzi, a dla jasnosci obr
> azu
> > trzeba zdac sobie sprawe, ze WSZYSCY producenci mamia (manipuluja).
>
> Nie, nie wszyscy manipulują - jeśli chodzi o samochody osobowe, to w ostatnim
> dziesięcioleciu tylko Skoda i teraz Toyota.....

Marketing w mojej wypowiedzi zostal zastapiony manipulacja, poniewaz w pewnym
sensie marketing jest manipulacja. Jesli uwazasz, ze tylko skoda i toyota
kreuja marke, wizerunek i stosuja rozne techniki marketingowe to chyba musiales
urodzic sie wczoraj.

> Nie zauważasz chyba, że stosujesz argument podobny do "wszyscy kradną",
> "wszedzie jest korupcja" etc...

A gdzie uwazasz toyota oszukuje odbiorce? w czym ich kreacja rozni sie od
reklamy batonu lion gdzie ugryznie batonu ma przemieniac czlowieka w lwa, a
moze reklamy renault gdzie sugeruje producent, ze w clio czekaja na czlowieka
emocje i osiagi jakby prowadzil F1? obudziles sie dzisiaj ze snu 100 letniego?
W Twoim Stylu pomiedzy na stronie 87 jest reklama nissana micra w wersji active
luxury - reklama sugeruje ze to luksus dla kobiety i high life miejski - what
the duck??? micra autem luxusowym??? Takie sa prawa i przywileje komunikacji
marketingowej - ludzie jako osoby myslace rozumieja ta konwencje (albo im sie
wydaje ze rozumieja) i konwencja reklamy jest bardzo pojemna.

> wolny rynek nie unieważnia niedopuszczalności

wolny rynek jest jednakowy dla wszystkich i dla tych co twierdza ze ich auto
jest jak bolid F1 oraz dla tych co mowia, ze ich auto jest tak dobre, ze
awansowalo do wyzszej klasy - szczerze mowiac to drugie brzmi sensowniej... a
mimo wszystko uwazam, ze i jedno i drugie miesci sie w konwencji przekazu
zachwalajacego produkt, jeden odwoluje sie do sportowosci a drugi do bycia
jeszcze lepszym.

> takiego myślenia tylko dlatego, że dotyczy w tym akurat przypadku sprzedaży
> detalicznej anonimowemu klientowi. W b2b tego typu podejście byłoby nie do
> pomyślenia...

hi hi jest takie powiedzeni: nikt Ci tyle nie da ile my Ci obiecamy - taka
maksyme przypisuje sie roznego rodzaju dostawca IT, strategy consulting itp :-)
B2B niczym sie nie rozni w sensie marketingowym - stosuje sie po prostu inne
narzedzia marketing mix...




Marketing
[edytuj]
Z Wikipedii
Skocz do: nawigacji, szukaj

Marketing to:

* świadomość, że klient i jego oczekiwania to najważniejszy element biznesu: jeśli nie ma klientów, przedsiębiorstwo traci rację bytu,
* wynikający z tej świadomości proces identyfikowania i zaspokajania potrzeb klienta - przy równoczesnym zapewnieniu zysku przedsiębiorstwa i ciągłości funkcjonowania,
* techniki wspomagające ten proces: badania rynku, kształtowania produktu, oddziaływania na rynek, ustalania ceny, sprzedaży.

Marketing to handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzeb klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać i pobudzać a nawet kreować - i zaspokajać je.

Marketing posiada wiele definicji naukowych. Jednak najprościej mówiąc marketing to działalność mająca na celu wynajdowanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych. Określeniem "marketing" nazywa się też dziedzinę wiedzy analizującą wspomnianą działalność.

W ramach marketingu możemy wyróżnić wiele zagadnień, takich jak:

* odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb
* opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji
* przygotowanie odpowiedniej strategii ceny i promocji
* reklama i informacja o produkcie, jak np. marketing wirusowy, product placement

Działania marketingowe dzielone są na cztery podstawowe typy tzw. marketing mix. Są to: cena, produkt, dystrybucja i promocja. Współcześnie zdarza się, iż specjaliści do spraw marketingu wyróżniają kolejne elementy - ludzie (people), świadectwo materialne (physical evidence), zestaw - opakowanie (package), proces, przyzwolenie (permission), rekomendację (pass-along), pozycjonowanie (plasowanie), nagłośnienie (publicity), czynnik wyróżniający (purpurowa krowa - purple cow).

Według stratega marketingowego Jaya Abrahama, wyróżnia się trzy sposoby zwiększania zyskowności firmy poprzez działania marketingowe:

* Pozyskać nowych klientów
* Sprawić, by klienci więcej kupowali
* Sprawić, by klienci częściej kupowali

Połączenie tych trzech działań prowadzić ma do wykładniczego tempa rozwoju firmy.

System działania stwierdza, że „marketing jest zbiorem praktycznych działań polegających na stosowaniu odpowiednich metod i technik; marketing jest przede wszystkim sposobem myślenia o rynku i przedsiębiorstwie, o jego roli i zadaniach zapewniających przetrwanie i rozwój”. Marketing nie może być tylko nowoczesnym i kompleksowym spojrzeniem na gospodarkę, procesy produkcji i wymiany. Jeżeli mówimy o marketingu jako o sposobie myślenia i działania, to w centrum uwagi zawsze stawiamy rynek i nabywców (usługobiorców), tak aby zapewnić im maksimum satysfakcji z kupowanych produktów.
W książce Lechosława Garbarskiego (pisanej wspólnie z Rutkowskim i Wrzoskiem), pt.:”Marketing”, autorzy istotę marketingu określają jako zintegrowany zbiór instrumentów działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, opartych na rynkowych regułach postępowania. W tej definicji autorzy podkreślają:
1) marketing jest kategorią strukturalną, wyrażającą określony zbiór instrumentów i działań,
2) zbiór ten jest zintegrowany,
3) zbiór ten jest powiązany z badaniem i kształtowaniem rynku,
4) jest to zbiór tworzony i uruchomiony według rynkowych reguł postępowania.

Marketing jako kategoria instrumentalno-czynnościowa służy osiąganiu celów działań przedsiębiorstw (np. zysk, maksymalizacja sprzedaży, powiększenie udziału w rynku). Oprócz tego jest on jednym z czynników wpływających na proces formułowania celów przedsiębiorstwa (ich zakresu, wartości, terminów realizacji itp.).

W ujęciu klasycznym: „Marketing oznacza odpowiednie planowanie, koordynację i kontrolę wszystkich działań przedsiębiorstwa ukierunkowanych na aktualne i potencjalne rynki zbytu”
Z tej definicji wynikają następujące cechy marketingu:
1) świadoma orientacja wszystkich działań przedsiębiorstwa na zbyt i klienta to nie produkt, lecz problem, życzenia i potrzeby aktualnych i potencjalnych klientów leżą u podstaw wszystkich przedsięwzięć (aspekt filozoficzny),
2) określenie i obserwacja ważnych dla przedsiębiorstwa obszarów otoczenia (nabywcy, współuczestnicy obrotu, konkurenci, państwo) w celu analizy wzorców ich zachowań; wymaga to interdyscyplinarnej orientacji marketingu (aspekt poznawczy),
3) twórczo ukształtowana funkcja systematycznych badań rynku (aspekt informatyczny),
4) ustalanie zorientowanych rynkowo długofalowych celów i strategii działania przedsiębiorstwa aspekt strategiczny),
5) planowe kształtowanie rynku przez zgodny z celami, zharmonizowany zestaw narzędzi marketingowych (marketing-mix – aspekt czynnościowy),
6) uwzględnianie zasady zróżnicowanego oddziaływania na rynek, odpowiednio do stopnia jego niejednorodności (aspekt segmentacyjny),
7) koordynacja wszystkich ukierunkowanych na rynek działań w ramach odpowiednio ukształtowanej struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa (aspekt organizacyjny),
podporządkowanie decyzji marketingowych warunkom panującym w ramach danego systemu społecznego (aspekt społeczny).

W ujęciu nowoczesnym „Marketing jest działalnością ludzką zmierzającą do zaspokojenia pragnień i życzeń nabywców poprzez procesy wymiany”.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript