Marketing mix Turystyka

Tematy

biblia

Marketing w turystyce - J.Altkorn
  Marketing w turystyce - J.Altkorn
http://i45.tinypic.com/ng7ua9.jpg
PDF
stron: 204
Język: polski
Rozmiar: 12 MB

Marketing w turystyce - autor porusza w niej cztery zasadnicze grupy zagadnień:

charakterystykę rynku turystycznego w kontekście efektywnego działania przedsiębiorstwa,
uwarunkowania określające strategie rynkowe,
sposoby tworzenia stałych więzi z klientami,
wykorzystanie marketingu-mix w działaniach konkurencyjnych.



Linki z tego postu zostały usunięte z powodu naruszenia praw autorskich.



Dr Monika Jedynak

LOGISTYKA
11. Koncepcja efektywnej obsługi klienta w łańcuchu dostaw.
12. Zarządzanie logistycznym łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie.
13. Strategie logistyczne przedsiębiorstw.
14. Optymalizacja przepływów towarowych w przedsiębiorstwie.
15. Transport w obsłudze logistycznej firmy.
16. Dystrybucja a konkurencyjność przedsiębiorstw.
17. Gospodarka magazynowa przedsiębiorstw.
18. Systemy informacyjne w logistyce.
19. Outsourcing usług logistycznych
20. Rozwój centrów logistycznych
MARKETING
9. Zarządzanie relacjami z klientami
10. Programy lojalnościowe przedsiębiorstw.
11. Marketing w przedsiębiorstwach i instytucjach handlowych i usługowych.
12. Elementy marketingu-mix w przedsiębiorstwie.
13. Handel elektroniczny i formy działalności marketingowej w Internecie.
14. Marketing usług profesjonalnych.
15. Poziom obsługi klienta w centrach handlowo-usługowych i sklepach wielkopowierzchniowych
16. Marketing w przedsiębiorstwach handlu detalicznego
ZARZĄDZANIE
6. Systemy informacyjne przedsiębiorstw.
7. Uwarunkowania wdrażania systemów informatycznych.
8. Analiza procesów informacyjno-decyzyjnych w przedsiębiorstwie.
9. Modele przedsiębiorstw opartych na wiedzy.
10. Zasoby informacyjne a konkurencyjność przedsiębiorstwa.

Dr Janina Klima
• Strategia marketingowa wybranych przedsiębiorstw w aspekcie marketingu mix.
• Znaczenie strategii promocji w budowaniu wizerunku firmy na wybranych
• przykładach.
• Reklama jako jeden z instrumentów promocji na przykładach firm ( produktów ).
• Psychologiczne aspekty reklamy.
• Promocja regionów turystycznych.
• Promocja Polski ( różne jej aspekty).
• Metody budowania przewagi konkurencyjnej firm .
• Marketing polityczny.
• Marketing globalny a marketing międzynarodowy.
• Opakowanie w strategii produktu.
• Sprzedaż bezpośrednia jako element promocji firmy na wybranych przykładach.
• Działalność public relations firm
• Badanie opinii konsumentów na temat wizerunku firmy, produktów.
• Badanie efektywności reklamy na wybranych przykładach.


Dr Piotr Jedynak
UBEZPIECZENIA:
1. Ocena działalności otwartych funduszy emerytalnych
2. Indywidualne konta emerytalne i pracownicze programy emerytalne
3. Analiza efektywności kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych
4. Czynniki rozwoju handlu elektronicznego w ubezpieczeniach
5. System selekcji ryzyka w ubezpieczeniach na życie
6. Nowoczesne zastosowania usług ubezpieczeniowych w kompensacji ryzyka działalności przedsiębiorstw i gospodarstw domowych
7. Pośrednictwo ubezpieczeniowe
ZARZĄDZANIE:
1. Znormalizowane systemy zarządzania jakością, środowiskowe oraz bhp
2. Organizacja auditu wewnętrznego w przedsiębiorstwie
3. Organizacja procesów kontroli w przedsiębiorstwie
4. Pomiar efektu synergicznego zintegrowanego zarządzania w przedsiębiorstwie
5. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
6. Analiza zjawiska asymetrii informacji w wybranych instytucjach
7. Zarządzanie kryzysowe i plany kontynuacji biznesu
8. Zarządzanie organizacją w procesie przekształceń
9. Pomiar oraz ocena satysfakcji i lojalności klientów wybranej organizacji
10. Analiza procesów i procedur obsługi klientów
11. Ścieżki polskich przedsiębiorstw do globalizacji (zarządzanie rozwojem przedsiębiorstw zorientowanych międzynarodowo)
12. Zarządzanie przedsięwzięciami zwiększonego ryzyka
13. Zarządzanie wiedzą w systemach jakości
14. Polityka personalna w systemach zarządzania jakością
15. Ocena kompetencji i polityka szkoleniowa organizacji
16. Analiza rozkładu uprawnień decyzyjnych w przedsiębiorstwie



Turystyka to Twoja pasja? Pracujesz w branży turystycznej?…a może dopiero chcesz zacząć?
Zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie „Turystyka jutra” –współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – realizowanym przez Fundację „Fundusz Inicjatyw” (FFI) w Lublinie. W ramach projektu zostaną zorganizowane bezpłatne szkolenia:

„Fundusze europejskie w turystyce” (40 godz.), w terminie listopad – grudzień 2009 r.
• Fundusze europejskie dostępne w latach 2007 – 2013 w Polsce;
• Możliwości uzyskania dotacji na rozwój działalności związanej z turystyką;
• Mapa dotacji: gdzie aplikować, gdzie szukać informacji;
• Montaż finansowy projektu;
• Planowanie kosztów projektu: koszty kwalifikowane i niekwalifikowane;
• Procedura oceny projektów;
• Najczęściej popełniane błędy przy aplikowaniu o fundusze europejskie w dziedzinie turystyki.

„Prawne i marketingowe aspekty działalności turystycznej” (60 godz.), w terminie grudzień 2009 – styczeń 2010 r.,
• Pojęcie działalności turystycznej/usług turystycznych;
• Prawne aspekty działalności turystycznej (otoczenie przedsiębiorstwa branży turystycznej; regulacje ustawowe w obszarze turystyki; prawne aspekty tworzenia, działania i finansowania przedsiębiorstw turystycznych i agroturystycznych; ubezpieczenia w turystyce; problemy rozwoju regionalnego – aspekty prawne, wpływ UE)
• Marketingowe aspekty działalności turystycznej (istota marketingu usług turystycznych; marketing turystyki jako część marketingu terytorialnego; czynniki kształtujące atrakcyjność obszaru; segmentacja rynku turystycznego; pozycjonowanie na rynku turystycznym; kanały promocji i dystrybucji; strategia marketingowa działalności hotelarsko-gastronomicznej);
• Elementy marketingu-mix w turystyce;
• E-marketing.

„Promocja produktu turystycznego” (40 godz.), w terminie styczeń – luty 2010 r.,
• Definicje, klasyfikacje i istota produktu turystycznego, markowy produkt turystyczny;
• Promocja jako jeden z czterech narzędzi „marketingu - mix” obok produktu, ceny i dystrybucji;
• Podstawowe funkcje promocji produktu turystycznego;
• Budowa strategii promocji - przejrzyste sformułowanie celów promocji (jak, gdzie, z kim i za ile);
• Przykładowe działania promocyjne;
• Kanały promocji i dystrybucji produktu turystycznego;
• Reklama jako najbardziej widoczny i silnie oddziaływujący sposób promocji;
• Marketing wystawienniczy;
• Rola władz lokalnych i regionalnych w kreowaniu polityki

„Obsługa klienta w turystyce” (60 godz.), w terminie luty – marzec 2010 r.,
• Główne zasady obsługi klienta (prawidłowa organizacja pracy w recepcji/hotelu/gospodarstwie agroturystycznym; prowadzenie dokumentacji; profesjonalna obsługa klienta przez telefon; rezerwacje – organizacja działu lub realizacja przez recepcję);
• Psychologiczne aspekty obsługi turystów (budowanie trwałych relacji z klientem; radzenie sobie z trudnym klientem; rozpoznawanie potrzeb klienta; zasady poprawnego komunikowania się);
• Podstawy prawne dotyczące pracy w recepcji/zakładzie hotelarskim/punkcie obsługi turystów/biurze turystycznym;
• Tworzenie wizerunku firmy i pracownika;
• Etyka zawodu pracownika turystyki;
• Rozwiązywanie problemów turystycznych.

„Sprzedaż lokalnego produktu turystycznego” (40 godz.), w terminie luty – marzec 2010 r.,
• Podstawy prawne sprzedaży;
• Potrzeby nabywców a podejmowanie decyzji zakupu;
• Badania jako kompleksowe narzędzie oceny;
• Istota marketingu produktów turystycznych;
• Elementy marketingu-mix w hotelarstwie i gastronomii;
• Planowanie marketingowe jako nowoczesne narzędzie wspierania sprzedaży produktów turystycznych;
• E-marketing;
• Proces rozwoju nowego produktu.

Szkolenie „Nowoczesne technologie w biznesie turystycznym” (60 godz.), w terminie marzec – kwiecień 2010 r.,
• Sprzedaż usług/produktów turystycznych z wykorzystaniem Internetu i nowych technologii;
• Wdrażanie nowoczesnych technologii i rozwiązań technicznych w obiektach hotelowych, gastronomicznych, konferencyjnych, w biurach podróży oraz innych obiektach turystycznych;
• Profesjonalna telefoniczna obsługa klienta;
• E-marketing;
• Wykorzystanie nowoczesnych technologii typu GPS lub Bluetooth (z wykorzystaniem Internetu).

Uczestnikami projektu mogą być pracujące osoby dorosłe (powyżej 18 roku życia) wykonujące pracę na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, umowy zlecenia i o dzieło, zamieszkałe (w rozumieniu KC) lub pracujące na terenie woj. lubelskiego.

Każde ze szkoleń będzie odbywać się w 12-os. grupach w Lublinie lub w innych miejscowościach (jeśli zbierze się grupa).
Zajęcia będą odbywać się w trybie weekendowym lub popołudniowo – weekendowym, w zależności od preferencji większości osób w danej grupie.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.ffi.org.pl, pod numerem telefonu 081 532 10 30, 532 10 32 oraz w biurze projektu przy ul. Narutowicza 57/6 (II piętro) w Lublinie od poniedziałku do piątku w godzinach 8 – 18.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript