raven - jezeli na ponad 20 glownych marek samochodow (nie licze marek "niepopularnych" jak daihatsu, ssanyong itd) dostepnych na polskim rynku, zaledwie 3 promuja sie w RSMP, to raczej jest dramat. jest subaru, skoda i pug. gdyby w RSMP startowaly oficjalne krajowe zespoly mitsubishi, forda, suzuki, toyoty, renault, czy chociazby wspomnianego fiata/abartha, byloby fantastycznie. z jakiegos powodu te przedsiebiorstwa lokuja pieniadze przeznaczone na marketing inaczej niz na zespol rajdowy. warto sie zastanowic dlaczego.
Instytucje wspierające sektor MSP: 1. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Jej celem jest uczestnictwo w programach wspierających rozwój MSP, eksportu i spójności polityki społeczno – gospodarczej. 2. Krajowy System Usług (KSU). Do jego zadań należą usługi doradcze i szkolenia w dziedzinie marketingu, prawa, finansów, zarządzania itp. 3. Sieć Informacyjna dla Biznesu (BIN). Spełnia podobną funkcję jak KSU. 4. Krajowy Fundusz Poręczeń Kredytowych. Celem funduszu jest wspieranie sektora MSP w łatwiejszym dostępie do kredytów bankowych, które pozwalają na rozwój działalności gospodarczej i tworzenie nowych miejsc pracy. 5. Inkubatory Przedsiębiorczości. Służy do tworzenia środowiska, które zapewni przetrwanie przedsiębiorstwa w decydujących momentach rozwoju.
Odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców stają się fundusze venture capital, które dostarczają nie tylko kapitału na rozwój, ale również aktywnie wspierają spółki portfelowe wiedzą i doświadczeniem. Wsparcie rozwoju spółek portfelowych jest równie ważne jak wsparcie kapitałowe. Wartość przedsiębiorstwa buduje się bowiem na różnych płaszczyznach, zarówno związanych z innowacyjnym pomysłem, twardymi aspektami działalności, takimi jak skuteczne zarządzanie finansami, a także z aspektami miękkimi, do których zaliczamy marketing czy PR .Niezwykle istotne jest również doświadczenie funduszy venture capital w danej branży. Wsparcie rozwoju młodych przedsiębiorstw przez spółki VC nie jest w pełni możliwe, jeśli fundusz nie ma doświadczenia w danej branży. Wysokie kwalifikacje funduszu w zakresie preferowanych segmentów inwestycyjnych gwarantuje doświadczenie i historia firmy.
Mam do zaoferowania notatki z pięciu lat studiów z kierunku: stosunki międzynawowe na UJ. Notatki są zarówno z ćwiczeń, wykładów jak i ksera książek w zależności od przedmiotu. Całość to ponad 2000 kartek! Większość rzeczy jest również opracowana w formie cyfrowej i znajduje się na CD, które dołączam do całości.
Notatki z takich przedmiotów jak:
Elementy wiedzy o kulturze, Związki wyznaniowe w stosunkach międzynarodowych. Historia XX wieku, Handel zagraniczny, Przedsiębiorstwa i MOPC, Teorie stosunków międzynarodowych, Międzynarodowe stosunki militarne, Organizacje międzynarodowe,
Międzynarodowe stosunki polityczce, Procesy integracyjne, Zarządzanie i Marketing, Prognozowanie Międzynarodowe, Teoria Polityki, Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze, Międzynarodowe Stosunki Finansowe, Procesy Integracyjne we Współczesnym Świecie, Negocjacje i Umowy Międzynarodowe, Historia Ameryki Łacińskiej, Historia USA i Kanady, Media w USA, Prawo w USA, Polityka Zagr. USA
Zainteresowanych proszę o kontakt na e-maila: pmfkrk@wp.pl
2007-01-05
"Zmiany w zarządzie Portu Lotniczego Wrocław"
Dariusz Kuś to nowy prezes, a Jarosław Sztucki, wiceprezes ds. marketingu i organizacji, spółki zarządzającej wrocławskim lotniskiem im. Mikołaja Kopernika. Powołano ich podczas dzisiejszego posiedzenia rady nadzorczej portu.
Andrzej Ogrodnik, dotychczasowy prezes, i Leszek Karwowski, dotychczasowy wiceprezes ds. marketingu i organizacji, musieli odejść. Udało nam się dowiedzieć, że impuls do tej decyzji dały gmina Wrocław i samorząd województwa, które mają 52,70 proc. akcji Portu Lotniczego Wrocław (resztę kontroluje Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze").
Nowy prezes lotniska - Dariusz Kuś - wcześniej zasiadał w zarządzie Banku Współpracy Europejskiej. W swoje karierze był również m.in. dyrektorem departamentu bankowości korporacyjnej w Kredyt Banku SA, wykładał także na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Graduate School of Banking w Kolorado (USA). Jarosław Sztucki to dotychczasowy kierownik działu marketingu w porcie.
Stanowisko w zarządzie lotniska zachował natomiast Zbigniew Sałek, wiceprezes ds. planowania i rozwoju, który odpowiada m.in. za planowaną na najbliższe lata rozbudowę lotniska (szczegóły na stronie portu). W 2006 roku przez terminal na Strachowicach przewinęło się ponad 860 tys. pasażerów.
dolnoslazak.pl
Zagadnienia są na stronie wydziału http://www.gorn.agh.edu.pl/pliki/egz_dypl/zip_nsi.doc
VIII. Podstawy marketingu
1. Koncepcja marketingu – mix a rynek docelowy przedsiębiorstwa.
2. Cykl życia produktu a decyzje rynkowe przedsiębiorstwa.
3. Instrumenty marketingowe związane z produktem.
4. Polityka cen w przedsiębiorstwie.
5. Dystrybucja produktów jako element marketingu.
6. Instrumenty kształtowania programu promocyjnego przedsiębiorstwa.
7. Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa.
8. Strategie marketingowe i ich znaczenie w utrzymaniu i zwiększaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa.
9. Metody analizy wewnętrznych i zewnętrznych warunków działania firmy.
10. Informacja marketingowa oraz metody badań marketingowych
Kłania się czytanie ze zrozumieniem fajnie się wątek rozwinął. Ciężko porównywać Milan sprzed 25 lat i teraźniejszy. Inna jest przede wszystkim mentalność i odbiór piłki. Kiedyś to była zabawa i prawdziwa gra o zwycięstwo. Kiedyś inwestowanie w klub to był taki gest, to co napisał ST, "zabawa w klub". Dziś z kolei klub to przedsiębiorstwo, wraz ze sztabem ludzi, infrastrukturą, marketingiem. Futbol zatracił romantyczność i zatracił przez to swoich filantropów. Kiedyś ludzie jak Berlusconi czy Dziurowicz traktowali klub jak swoją własność i pole do pokazania swojej wielkości. dziś nawet Roman jest uzależniony od milonów €, które trzeba zarobić.
Niestety Milan też musi stać się przedsiębiorstwem.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|