Grande Punto czy Fabia

Tematy

biblia

kwestia gustu poprostu,nie jest taka zla ta Cytryna jeszcze,ja osobiscie uwazam ze Fabia i Grande Punto sa najładniejsze ze wszystkich S2000 przy czym Punciak fajnie sie kreci a Fabiana fajnie z wydechu ładuje, chociaz teraz nie wiem czy czasem Fiesta nie wskoczy u mnie na pierwsze miejsce pod wzgledem urody, ale z tym poczkem do ostatecznego wygladu



A Lancia Delta S4?Brzydota jak cholera,ale to był ich urok.A Fabia podoba mi w cywilnej wersji.Podajcie mi z klasy aut małych ładniejsze cywilne auto.207?Ma paszczę rozdziawioną jak emerytowana,wietnamska prostytutka.Grande Punto?Ok,ale już jest Evo II i wygląda kiepsko.Mini?Nie ta klasa cenowa.Corsa?Wygląda jak koreański mikrovan,maska w jednej linii z przednią szybą i ta wysokość.Do tego wyłupiaste reflektory zachodzące na nadkola-wygląda jak klaun.Polo?Nudny do tego stopnia,że kiedy obserwuję schnącą farbę to już to wywołuje u mnie większe emocje.Do głowy przychodzi mi tylko nowa Fiesta.Sami widzicie,że niełatwo stworzyć ładne miejskie auto,a Skodzie się to udało.Fabia jest bardzo harmonijnym autkiem,chociaż i tak o 5cm za wysokim.Inna sprawa,że design to kwestia gustu.Z Rajdowych S2000 Fabia też mi się podoba,bo 207 i Grande Punto są zbyt ładne,zbyt grzeczne,zbyt designerskie.W Fabii mamy szerokie wloty powietrza,podziurawiony nimi zderzak i maskę i wygląda tak jak powinna wyglądać rajdówka.Nie błyszczeć urodą,ale budzić lęk i szacunek na pierwszy rzut oka.Straszyć konkurencję i małe dzieci,wrzeszcząc z wydechu-"wypier.....ć,bo nadjeżdżam".Tyle ode mnie,Pokój z Wami ,Rajdowi Bracia.




utwierdzam sie w przekonaniu ze nowa Fabia wyglada jakby byla zgapiona od Swifta
Chyba nowy stylista skody nie miał pomysłów. Poprzedni zaprojektował Roomstera i odszedł a nowy z braku pomysów wziął przód roomstera i dodał trochę swifta.
Fajna ta S2000- mogliby tak wyglądającą choćby w limitowanej ilości wypuścić na ulice np jako RS`a. Może tym razem Skoda w rajdach będzie miała więcej szczęścia. Felicia w F-2 zawalczyła tylko przez bodajze rok. Potem dostawała regularnie baty od mocniejszego Seata, Hyunadia, Renault. Octavia WRC była za wolna bo była strasznie cięzka - efekt to w każdym sezone ostatnie miejsce wśród producentów uczestnicżacych w WRC. Fabia WRC była niedopracowana, choć jej opracowywanie się przeciągało przez co sukcesów w WRC też nie było. Może teraz nowej Fabii uda się walczyć na równi z klasowymi rywalami jak np Grande Punto S2000, 207 S2000. Podobno ma się pojawić jescze kilku innych konkurentów.




Nitric
rajdowki S2000 z dnia na dzien sa coraz lepsze, bardzo chwalą je kierowcy i sa przyszłosia rajdów

Prawda... no z jednym wyjątkiem- VW Polo S2000 jest bardzo awaryjny. Generalnie S2000 to faktycznie to jest bardzo dobry pomysł i wszyscy twierzą żę to faktycznie przyszłość rajdów. Mogli wczesniej na to wpasc, bo koszty budowy i eksploatacji samochodów WRC od pocżatku były kosmiczne. Fajnie że coraz więcej producentów się przyłącza do S2000- Fiat Grande Punto, Pug 207, Toyota Corolla, VW Polo, a szykują się Ford Fiesta, Skoda Fabia II, Dacia Logan. Koszty startów Imprezą STI czy Lancerem EVO rosną z generacji na generację, to S2K mają spore szanse na popularyzację.



Tak się porobiło, że wśród maluchów same modele nowe albo prawie nowe. W teście - Fiat Grande Punto, Opel Corsa, Peugeot 207, Renault Clio i Skoda Fabia. Silniki jedynie słuszne. Te, od których zaczynają się cenniki.

Zobacz artykuł



Grzegorz Grzyb po licznych rozczarowaniach związanych z Abarthem Grande Punto S2000 zgodnie z zapowiedziami zmienia samochód. Grzyb jako pierwszy Polak wsiada do Skody Fabii S2000, która przebojem wbiła się w tym roku do czołówki rajdówek nowej generacji.
Aby przeczytać cały artykuł odwiedź:Kliknij aby przeczytać cały artykuł



Michał Sołowow i Maciek Baran (Peugeot 207 S2000) ukończyli 45. Belgium Ypres Rally na 11 pozycji w ‟generalce” i 4 wśród załóg punktujących w Mistrzostwach Europy. Dzięki zdobytym punktom załoga Cersanit Rally Team utrzymała prowadzenie w klasyfikacji Mistrzostw Europy. Zwycięzcą Ypres Rally został Brytyjczyk Kris Meeke (Peugeot 207 S2000), który wyprzedził Czecha Jana Kopeckiego (Skoda Fabia S2000) i lokalnego faworyta Freddiego Loixa (Peugeot 207 S 2000). Klasyfikację Mistrzostw Europy wygrał Włoch Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto S2000), przed swoimi rodakami: Lucą Betti i Corrado Fontaną (obaj Peugeot 207 S2000).
Aby przeczytać cały artykuł odwiedź:Kliknij aby przeczytać cały artykuł



Hejka

Będziemy w tym tygodniu kupować z ojcem nowe autko pojeździliśmy trochę po salonach i w oko wpadły nam dwa autka

1-Fiat Grande Punto 5d Active 1,4 8v 77KM Cena 43590 zł
2-Skoda Fabia II 5d Ambiente 1.4 16V 85KM Cena 43300 zł

Oba auta są w metaliku maja podobne wyposażenie Skoda ma dodatkowo 2 poduszki boczne klimatyzacje i komputer pokładowy
Oboma autkami jeździło sie przyjemnie

Na pewno weżniemy któreś z nich tylko które waszym zdaniem będzie mniej awaryjne
Skoda=VW
Fiat=?

Ps Co ciekawe przeglądy gwarancyjne są tańsze w skodzie o 100zł
Ten post był edytowany przez TeamGalaxy dnia: 05 Kwiecień 2008 - 08:44



Wiesz, nie można mieć wszystkiego, jedni wolą niezawodność i niskie zużycie paliwa (auto w miarę nowe, typu Fabia, Corolla, itp), drudzy wolą wielkie wozy, z 'pięknym' wnętrzem (ale też może być różnie, mi pasuje nowoczesne wnętrze Punto, szczególnie w porównaniu z jakimiś o 10 lat starszymi, większymi samochodami), itp.


Zależy, czego się oczekuje :)




PS. Rodzinne auto - dla jednych to musi być Camry Kombi, dla innych Grand Voyager, a dla innych (np rodzina 3 osoby) auto z segmentu B będize wystarczające, bo na kanapie z tyłu położy się 2 torby, do bagażnika coś wejdzie, ew raz na rok (większy wyjazd na wakacje) założyć bagażnik na dach, i jest ok.

Nie zapominaj, że jeszcze 15 lat temu połowa polskich rodzin jeździła nad Bałtyk Maluchem ;)



Gratuluje, naprawdę fajny samochodzik.
Tylko gdzie te zdjęcia bo czekamy, rób szybkie woskowanie i komplet zdjęć z zewnątrz i w środku :D.
Co do fiata to wg. mnie to dobra marka u mnie w rodzinie był przez 9 lat Fiat Palio z silnikiem 1.6, kupiony w salonie i przez ten czas nic poważnego się nie działo. Na liczniku miał 150k km i jedyne co było wymieniane to sprzęgło przy 140k (cena 200zł), i akumulator 2 razy wiec tragedii nie było jak niektórzy sugerowali.

Osobiście sam kupuje nowe auto i myślałem o Fiacie Grande Punto Evo i Skodzie Fabii ale wygrał Seat Ibiza SC :D
Ten post był edytowany przez SteFan85 dnia: 15 Maj 2010 - 12:14




Bla, bla , ble, ble o Skodzie też tak piszą. A ja mam Fabię, 7 lat, 130km i bardzo dobry stan techniczny. Jedyna wymiana to raz zawieszenie, jeden wtryskiwacz i niedługo tłumik.
O Skodzie akurat mam dobre zdanie. Rodzice kiedyś mieli 120, później jeździł nią brat i przez bodajże 13lat użytkowania nigdy nie było z nią problemu. Znajomy z pracy miał Octavie I, kilka miesięcy temu wymienił ją na II i również jest bardzo zadowolony. Sąsiad miał kiedyś Favorytke ,od kilku lat jeździ Fabią i jest zadowolony. Ojciec kumpla od dobrych kilku lat jeździ Octavią i też jest zadowolony. Jeśli miał bym wybierać między Grande a Fabią, bez zastanowienia brał bym Fabię.

Dla mnie auto powinno być niezawodne, żebym nie musiał rano zastanawiać się czy auto odpali czy nie. Punciakiem koleżanki często ma jakieś humory, kilka razy w miesiącu musi przesiąść się do autobusu bo auto rano nie chciało odpalić. Wujo też wolał zostawić Punto w garażu i jechać pociągiem.

Oczywiście to jest tylko moja opinia i nie musicie się z nią zgadzać.






No ok, ok - nie bedziemy sie slowek chwytac - ale tu wlasnie wracamy do sedna mojego posta, ktory zapoczatkowal to wszystko - skoro "przecietnie" ludzie nie postepuja "rozsadnie" to wlasnie zakupili by oni, gdyby mieli wiecej pieniedzy, drozsze auta. A nie maja wiecej pieniedzy, bo kryzys, wiec kupuja Dacie - no i o to mi chodzilo, takie jest wyjasnienie tego, ze mimo kryzysu na rynku motoryzacji (w salonach drozszych, juz nie pisze "lepszych", marek pustki, poza markami luksusowymi, bo tam tlok zawsze) Dacie sprzedaja sie tak dobrze.


Może jestem w błędzie ale ludzie wymieniający np 3-5 letnie Polo ,Fiestę czy Clio (Niemcy czy szczególnie Francja) z taką chęcią przesiadali się do gorszych Sandero i za to jeszcze płacili?
Poza tym jeździłem przed zakupem Dacii różnymi konkurentami (oczywiście w podobnej cenie) i oferowali oni znacznie mniej np. gdy było porównywalne wyposażenie był podstawowy silnik benzynowy (Grande Punto) a w Sandero diesel. Jakość wykonania w podstawowych wersjach "lepszych" marek wcale nie jest lepsza. Równie "tandetne" plastiki ma np. Fabia. Zawsze mnie śmieszy jak redaktorzy przy okazji testów naszych aut muszą wspomnieć o słabych plastikach - ostatnio miałem przyjemność wybadać wnętrze nowej Mazdy 6 za ok 130 tys, no i wnętrze jest dokładnie tak samo twarde
Myślę, że kto kieruje się rozsądkiem to wybierze coś co zaoferuje mu najwięcej za dane pieniądze. Dacii nikt by nie kupił gdyby była gorsza od konkurencji.




wnetrze z Nissana Aprio

Nieprawda - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=587


żeby tylko się nie okazało, że DACIA przestała już być tanią marką

To się chyba raczej nie stanie - prawie we wszystkich swoich materiałach prasowych firma podkreśla swoją taniość.

A w tej chwili najtańsza istniejąca konkurencja (długości >=3900mm i bagażnik >=270L) to (oczywiście oprócz Loganów):

* Lada 1118 (Kalina): 4040mm + 400L = 32000zł
* Volkswagen Polo: 3992mm + 270L = 32540zł
* Lada 110: 4265mm + 480L = 33000zł
* Lada 112: 4170mm + 400L = 33000zł
* Skoda Fabia II: 3992mm + 300L = 33400zł
* Fiat Punto Grande: 4030mm + 275L = 34990zł (ale tylko 3 drzwi)

Nawet pomijając Lady widać, że atrakcyjna cena to tylko taka, która jest znacząca niższa od Fabii (jedyna rzeczywista konkurencja uwzględniając rozmiar bagażnika) - czyli powinna oscylować w okolicach 30kzł za wersję podstawową.



Oj Radek, Radek, ty cały czas dziurka i dziurka. Już nie wiem co mam o tym myśleć
A tak na serio, to nie każdy dach samochodu nadaje się do dziurki. Dziś oglądałem Skodę Fabię II i gdybym chciał postawić antenkę w dziurkę po FM-ce (bardzo ładnie umiejscowiona, tył dachu), to musiałbym wzmocnić ten dach jakąś pancerką, chyba że jakaś leciutka antena. Performer otworzył by ten dach, jak otwieracz puszkę Zresztą cały dach jest taki delikatny,to samo dzieje się w Grande Punto, tak że zostaje magnes lub uchwyt.



Jak w tytule czym jeździcie :)

Me :)

Fiat CC - 1995 rok :) - to prywatnie

Renault clio - 2007 i grande punto 2008 - to w ośrodku

Renault clio - 1995 - to czasami się zdarza

Opel Astra - 1999 - to jak ojcu kluczyki zabiorę :)

------------------------------------------------------------------

Czym zamierzam:

Skoda Fabia 2000 - 2002 - to prywatnie

Renault clio bądź grande punto - to w ośrodku, chyba że word zmieni samochody to czym innym :)

:)



no co do linei to może się zgodzę - to takie auto rodzinne na siłę więc może nie zawsze musi być zgrabne. Ale jeśli wziąć pod uwagę, że jest następcą obleśnej sieny, a konkuruje z Thalią, Fabią sedan czy Dacią Logan, to robi się z niej miss segmentu B. No ale to wszystko kwesta gustu. Wg mnie wśród małych aut Grande Punto i Clio wybijają się urodą. Wszystkie inne Polówki, Fabie, Fisety i inne takie, są robione od jednego kopyta...

A co do Bravo to może się nie bede wypowiadał bo się od razu podniecam No i jako były właściciel Bravo I nie jestem obiektywny



Potrzebuje pilnie osób (kogokolwiek kto mieszka w woj. Podkarpackim) które mają samochody niżej wymienionych marek i modeli. Najlepiej żeby to były auta która mają max 5 lat i które zostały zakupione w salonie. Mogą to być również auta zakupione na firmę.

Citroen C3
Citroen C4
Citroen Xsara Picasso / C4 Picasso
Fiat Bravo
Fiat GRande Punto
Ford Fiesta
Ford Focus Combi
Ford Focus HB
Ford Focus Sedan
Ford Mondeo Combi
Ford Mondeo Sedan / liftback
Honda Accord
Honda Accord Combi
Honda Civic HB
Honda CRV
Hyunadi Tucson
Hyundai Getz / i10
Hyundai i30
Jeep
Kia cee'd
Kia Sportage
MB C klasa Combi
Mitsubishi Outlander
Nissan Micra IV
Nissan X-Trial
Opel Astra II / III B
Opel Corsa
Opel Zafira
Peugeot 207
Peugeot 307 / 308 Combi / SW
Peugeot 308 HB
Peugeot 407 Combi
Peugeot 407 Sedan
Renault Laguna Combi
Renault Megane HB
Renault Megane liftback
Renault Megane Scenic
Renault Megane Sedan
Skoda Fabia I
Skoda Fabia II
Skoda Octavia Sedan
Suzuki Grand Vitara
Suzuki Swift
Toyota Auris
Toyota Avensis Combi
Toyota Avensis Sedan
Toyota Corolla Sedan
Toyota Corolla Verso
Toyota Rav4
Toyota Yaris
VW Golf HB
VW Golf Variant
VW Jetta
VW Passat limupsine
VW Passat Variant
VW Polo
VW Tiguan
VW Touran

Za poleconą osobę, jeśli uda mi się przeprowadzić wywiad, chętnie się odwdzięczę

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript