Moje spostrzezenia sa takie, ze albo prowadzisz trening dla nich typu "aerobik",.
...albo prowadzisz trening aikido w sposób odpowiadający umiejętnościom i możliwościom dzieci w tym wieku. Niestety nie uwzględniłeś takiej wersji, więc nie dziwię się, że pomimo : Cytat: Prowadzilem zajecia dla dzieciakow przez pare lat.
Cytat: sie nudza potwornie, nie uwazaja, zero dyscypliny i caly trening sie rozlazi w szwach.
...ale na szczęście zaznaczyłeś, że to wyłącznie twoje spostrzeżenia,
... moje są zupełnie inne. Poczatkowo miałem dylemat, wybierałem rzeczy najprostsze sądząc , że dzieciaki nie poradzą sobie ze złożonościa aikido, ale właśnie wówczas obserwowałaem znurzenie i zniechęcenie. Im trudniejsze wyzwania podejmowałem , tym ich zainteresowanie i radość z ich zdobywania rosły. Wymaga to jednak przejrzystej metodyki,analizy- rozbicia na sekwencje i syntezy. Dzieciaki są naprawdę bardzo bystre trzeba jednak umieć dotrzeć do nich , a nie iść na łatwizne i serwować im gry i zabawy ruchowe , nazywając to aikido, coś takiego uważam za komercję, choć to i tak dużo lepsze niz siedzenie przed telewizorem , czy kompem
Hej! Jestem od niedawna animatorką ODB w mojej parafii. U nas jest tak, że co tydzień organizujemy zabawy dla dzieci z ODB, czyli takie spotkania całej Oazy, na których gramy w różne gry, bawimy się w różne zabawy itp. Ja teraz właśnie muszę przygotować parę pomysłów i nie za bardzo wiem co może być. Może Wy wiecie? Chodzi o różne zabawy typu ruchowe, itp. ale takie, których nie trzeba robić na polu tylko w salce (oczywiście takiej większej). Bardzo Was proszę o pomoc, mogą to też być różne konkursy itp. Jak macie jakiś pomysł to napiszcie w tym temacie albo na moje gg 1864764.
Zbliżają się wakacje. Nasza Biblioteka [Powiatowa Biblioteka Publiczna, ul. Żwirki i Wigury] przygotowała wiele atrakcji dla dzieci spędzających lato w mieście. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy od wtorku do piątku w godzinach 11.00 – 13.00. Szczegółowy program zajęć znajduje się poniżej.
6 lipca Łamigłówki dla każdego - Rebusy, rymowanki i inne zabawy
7 lipca Papierowy zawrót głowy - Zabawa z papierem
8 lipca Zaczarowane pudełka - Zabawa z tekturowymi pudełkami
9 lipca Ence, pence, w której ręce? - Zabawy ruchowe na tarasie
13 lipca A ty mnie prowadź na wyspy szczęśliwe... - Zajęcia plastyczne – wymarzone miejsce na wakacje
14 lipca Świat kolorem malowany - Malujemy na tarasie
15 lipca „Sprawdź, czy umiesz" - Wykonanie biżuterii z koralików, makaronu itd. ...
16 lipca Filmy na DVD
20 lipca Trójwymiarowe światy - Wycinanie, nakładanie, przesuwanie, składanie papieru itd.
21 lipca Pipi jakiej nie znamy - Zabawa z książką
22 lipca Bibułkowe kwiaty
23 lipca Filmy na DVD
27 lipca Szukajcie a znajdziecie - Poszukiwanie przygód w książkach
28 lipca Budujemy Wieżę Babel - Gry i zabawy stolikowe
29 lipca Kufer pełen skarbów - Prace techniczne np. ramki
30 lipca Widzę coś, czego ty nie widzisz- Zabawa z papierem
Źródło: http://pbp.sieradz.pl/news-146.html
Tymczasem teraz jest tak, że moi uczniowie z klas I - III nie są ani przez chwilę puszczeni "samopas". Rano przychodzę po nich do szatni, idziemy do naszej sali, w której poza ławkami jest też dywan, klocki, układanki itp.
Część zajęć odbywa się na dywanie, w kręgu, a część w ławkach. Poza tym jako nauczycielkę klas młodszych nie obowiązują mnie dzwonki. Po prostu obserwuję dzieci i robię im przerwę kiedy widzę, że ich skupienie już opadło i są zmęczeni. Wtedy mają chwilę na zabawę albo razem bawimy się w jakąś zabawę ruchową. W czasie śniadania siedzą w swoich ławkach, a ja czytam im bajkę albo jakąś lekturę (uwielbiają to!).
Rzeczywiście do takiej szkoły to ja bym się dziecka nie bała puścić, taką panią tez bym chciała dla swoich dzieci.
Na podstawie tego co widzę u bratanka:
Pani podobnie odbiera ich rano na lekcje, ale po lekcji już dzieci nigdzie nie odprowadza, chyba że mają religię lub angielski, do świetlicy juz nie. Robi sama przerwy na jedzenie, ale nie czyta i nic z dziećmi dodatkowego nie robi w tym czasie. W klasie nie ma części, gdzie jest dywan i inne rzeczy do dodatkowej zabawy.
NA dwór dzieci wychodzą, mają w planie lekcji coś takiego jak gry i zabawy.
Mam nadzieję, że to w przeciągu kilku lat się zmienieni.
Czyli taka gra ruchowo planszowa
Pewnie znacie -kolorowe kółka na których stawia sie kończyny dolne i górne na kolorowe pola po wylosowaniu strzałką
Kupiłam Marcie na urodziny ta gre a w zasadzie podróbkę o innej nazwie za pół ceny
Świetna zabawa polecam:)
Teraz juz nie musze mysleć jak zabawiać gromadkę dzieci na Marty urodzinach
no przynajmniej przez godzine
Zajecia dla dzieci w wieku 2-4 lata
• Zajecia maja na celu rozwoj umiejetnosci logicznego i tworczego myslenia.
• Czescia skladowa zajec sa gry i zabawy rozwijajace inteligencje emocjonalna i wrazliwosc artystyczna.
• Zajecia stymuluja wszystkie zmysly. Trenuja koordynacje wzrokowo – ruchowa, niezbedna przy nauce pisania.
• Warsztaty zawieraja w sobie elementy ruchu rozwijajacego W. Sherborne oraz P. Dennisona. Dla rodzicow zajecia stanowia:
- Mozliwosc poznania zabaw stymulujacych rozwoj dziecka
- Okazje do konsultacji z psychologiem w kwestiach dotyczacych wychowania dziecka
- Mozliwosc obserwowania postepow swojego dziecka
- Okazje do przyzwyczajenia dziecka do pracy w grupie pod okiem rodzica, co stanowi podstawe pozniejszego, samodzielnego uczestnictwa w zajeciach, a takze przygotowuje dziecko do pobytu w przedszkolu Zajecia odbywaja sie
w srody, o godz. 16.30 w Centrum Rozwoju Dziecka KOALA w Piasecznie, przy ul. Zgoda 1.
Zapraszamy serdecznie!
Zapisy i informacje: info@pracowniapsychologiczna.com.pl
tel.: 0 501 767 805; 0 504 011 880; 0 508 336 39
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|