gry Hodowla stworów

Tematy

biblia


wiesz, miot dumbo blue nie jest cudowny - miot pieknie znaczony z kolorami lila, mink, russ blue czy topaz mozna nazwac cudownym - a miot zdrowy i dlugozyjacy mozna nazwac spelnieniem marzen - wszystko zalezy od pkt widzenia - twoj jak dla mnie jest przyziemny, bo dumbo blue to nic cudownego, ot normalny szczur.

wiesz co ci powiem?
naprawde ciezko nie wylapac ostrej ironii w mojej wypowiedzi odnosnie dumbo blue bo piszac tamte slowa mialam na mysli nic innego jak tylko to, ze polujecie na kolor i uszy, bo oczywiste jest, ze o niebieskie szczury ludzie sie wiecznie prosza

z mojego przyziemnego punktu widzenia to miot lila rus topaz czy czort wie co jeszcze jest tak samo bezwartosciowy jak szczur zielony w ciapki bordo czy inny odd eye, jesli ma zyc poltora roku

a co do Francuzow-Aglikow i ich niecheci, to nezu kiedys mowila, jak to Francuzi byli ciezcy do wspolpracy, wiec przyklad podalam swiadomie

gdyby nie moje i nie tylko moje krytyczne uwagi pod adresem hodowli, do tej pory wszyscy udawaliby, ze jest swietnie i giiiiit, szafa gra, rodza sie piekne mioty, kij co sie pozniej z tym dzieje

pewno, hodowle nie musza sie z niczego tlumaczyc, wszak maja monopol na jedyne sluszne prawdy i wnioski, nieprawdaż?

ach - widzialam rozmnazanie na potege chyba kazdy z tego forum mial okazje to zobaczyc

i niech cie glowa nie boli, ja sie nie boje trudu i pracy
ale wszystko w swoim czasie. bo ja, w przeciwienstwie do tego co sie niektorym wydaje, nie uwazam, ze do zalozenia hodowli wystarczy kupic pare szczurow z Polski i z Czech, a potem pieknie opowiadac, czego to ja nie stworze



W wielkim skrócie:
Chcielibyśmy stworzyć odrębną wersję hodowli, w której zamiast smoków pojawią się inne stworzenia - z tym, że brak nam grafik.
Może bylibyście w stanie narysować coś interesującego?

Nie ma właściwie wymagań co do typu stworów - ważne tylko, by posiadały pięć lub więcej stadiów rozwoju.


EDIT:
Jak powinny wygladać obrazki?
1. Format PNG lub ewentualnie GIF
2. Wielkość dowolna - (najlepiej miedzy 50x50 a 180x180 pikseli)
3. Stworzenie dowolne - wchodzą w grę również humanoidy - bestie zbliżone kształtem do człowieka



Hej, a nie lepiej zrobić tego nie tylko osobną grę, lecz byłoby to np. www.hodowla.nightwood.net i te stwory wszystkie wasze świetne pomysły na nowe stworzenia... byłyby w nightwoodzie... tak jak nowe rasy smoków. Co wy na to?



Do kupienia i przygarnięcia nie, bo nightwood to hodowla smoków, ale mogłyby powstać jakieś fajne stworzenia a wraz z nimi nowe wyprawy, np. elfy, trolle. Sądzę, iż to by urozmaiciło grę. Ktoś dał kiedyś pomysł, żeby obok czasu za ile smok wróci z wyprawy, mogłoby być coś takiego, żeby pisało co aktualnie robi, pisałoby np. "Walczy z elfem". Potem jakby wracał z wyprawy, miałby więcej punktów pojedynku, w raporcie by pisało, jakie stworzenia pokonał i by przynosił składniki od stworów, np. Elfie Kwiaty etc. etc. Fajnie by było :)

A co komuś kursywa przeszkadza? Nvm.



Jak dla mnie ok. Ładna szata graficzna, chociaż w niektórych miejscach jest zbyt jasny tekst (Nie pamiętam gdzie... Może ten tekst co jest po karmieniu?) i jakoś te ramki są mało przejrzyste (Może jeszcze się nie przyzwyczaiłam? Rozumiem, że poziomy itp. pojawią się w przyszłości? :>). Ogólnie podoba mi się, ale mam takie wrażenie jak dla Eccko - trochę za mało widoczne "Przeglądaj".
Błędy - albo ja ich nie widzę, albo nie wiem, że to są błędy, albo się nie znam, ale dla mnie nie ma jakiś większych pomyłek i przeszkód w grze. :P


Powinien być zrobiony przewodnik na wiki. Tak jak dla smoków Njeee! A mi się właśnie nie podoba, że każdy może sobie wejść i wszystko znaleźć. Niech każdy myśli, ew. dzieli się doświadczeniem na Pomocy.


Mnie się prawie wszystko podoba. Ale tylko jedno zostało. Szkolenie cech. Tylko tego brakuje ;P A wg mnie i bez tego jest lepiej, bo wtedy musisz wnosić systematyczny wkład w rozwój stworzenia. Nie chciałabym, aby było tak, że ktoś wszedł na hodowlę, wkręci się jakoś szybko w handel, kilka szkoleń i już rządzi, w przeciwieństwie do "starych" hodowców. Wystarczy, że poziom podnosi się dzieki doświadczeniu. :> (Oczywiście bez urazy dla tych, którzy codziennie ćwiczą i walczą swoimi smokami.)

Dobra, nie będę już pisać "EDIT", bo to bez sensu. Jak mi się będzie coś przypominało/będę odkrywała, to dopiszę kolejny numerek.
1. Ta zbyt jasna czcionka jest gdy wysyła się na wyprawę - " Bestia wyruszyła na wyprawę!".
2. A właśnie, zapomniałam o tym wspomnieć - chyba nie można mieć znaków specjalnych ani spacji w nicku... Szkoda, bo musiałam wziąć Lutex, a nie jak na NWD i powiązanymi stronami - Ms. Lutex :(
3. Patrzę, patrzę i szukam i nie mogę znaleźć opcji kasowania stworów...
4. Brakuje mi napisu, nazwy gry, która wyświetla się na pasku nazwy. :>
5. Haha, ale fajnie, dopiero teraz zauważyłam, że w każdym miejscu mapy jest inna ilość godzin wyprawy do wyboru!
6. Sb jest super, ale brakuje mi przycisku odśwież, bo nie ufam automatycznemu odświeżaniu. :P



Oczywiście wspomniałem już że będę robił ten system na mechanice FATE. Będe tu jednak zamieszczał bardziej szczegółowe informacje. Część moich planów zamieściłem już na forum http://www.autorskie.fora.pl. Umieszczam je również tutaj żeby wszystko było w jednym miejscu.

Tworzenie postaci – Wojny i wszechobecna anarchia doprowadziły do rozprzestrzenienia się po świecie wielu zanieczyszczeń oraz dały okazję Entropii do manifestacji. Jak nigdy dotąd zaczęły się rodzić dzieci z różnymi defektami w DNA. By przeciwdziałać pojawianiu się mutantów i degeneratów objęto kontrolę nad genami. Tworzeniu postaci zamierzam więc nadać charakter inżynierii genetycznej. To jakie dany bohater będzie miał cechy fizyczne, umiejętności, cechy charakteru zależy od odpowiedniego projektu stworzonego w laboratorium. Autorem będzie oczywiście gracz a jego postać nabiera kształtu z każdym etapem „hodowli” w którym wybiera się odpowiedni aspekt rasy, profesji, osobowości itd. (patrz. mechanika FATE). Nie wyklucza to oczywiście stworzenia odpowiedniej historii.
Rasy dostępne do gry to człowiek, cyborg, bionecron, symbion, insektoid, reptiloid, felinoid. Skrótowo opisane są na stronie.

Psionika – zasady psioniki będą takie jak Magia oparta o wyczyny w Mechanice FATE. Psionik będzie miał więc po jednej specjalizacji takiej jak Telekineza, Telepatia, Pirokineza, Kriokineza, ESP i tak dalej. Każda z dziedzin będzie mieć listę wyczynów o naturze zarówno ofensywnej jak i defensywnej.

Spotkania – zainspirowany kartami przygód losowanymi w starej planszówce Magia i Miecz zdecydowałem się wprowadzić rozdział Spotkania zamiast standardowego bestiariusza. Obejmować ma opisy spotkań zarówno z różnymi stworami jak i określonymi grupami ludzi takimi jak maruderzy, mutanci itd. Raczej nie będzie żadnych charakterystyk przypisanych stworom.

I coś nowego...

Umiejętności - będą podzielone na umiejętności podstawowe i dodatkowe tak jak w Monastyrze. Te pierwsze będą podane na karcie postaci i nawet jeśli nie rozwinie się ich przy tworzeniu postaci, będzie istnieć jakaś szansa na wykonanie powiązanej z nimi czynności. Dodatkowe umiejętności są już bardziej specjalistyczne jak na przykład neurochirurgia czy pilotowanie samolotu. Specyfiką FATE jest że nie ma cech. Zastępują je aspekty. Zdecydowałem się więc by wszystkie umiejętności podstawowe tam gdzie trzeba zastępowały główne cechy (na przykład przy umiejętnościach Sprawnościowych) Podaje wstępną listę:

Umiejętności podstawowe

Sprawnościowe:
Wytrwałość
Atletyka
Zwinność

Bojowe:
Broń biała
Broń rzucana
Bijatyka

Strzeleckie:
Pistolet
Karabin
Broń ciężka

Społeczne:
Blef
Czytanie emocji
Plotka

Wywiadowcze:
Czujność
Zbieranie informacji
Ukrywanie

Techniczne:
Komputery i elektronika
Mechanika
Inżynieria

Praktyczne:
Transport lądowy
Pierwsza pomoc
Przetrwanie

Umysłowe:
Wiedza ogólna
Języki
Opanowanie

Umiejętności dodatkowe
Nauka (Antropologia, Archeologia, Astronomia, Biologia, Botanika, Chemia, Cybernetyka, Genetyka, Geologia, Meteorologia, Fizyka)
Technologia
Historia
Sztuka
Etykieta
Fałszerstwo
Hazard
Jeździectwo
Pilotowanie piaskolotów
Materiały wybuchowe
Zabezpieczenia
Medycyna
Kradzież kieszonkowa
Sprzęt specjalny

Owa lista może jeszcze ulec zmianie ale zachowa mniej więcej taki kształt.



Chowańce
chciałbym przedstawic projekt ramowy chowańców w krainie Jarkendar.

I. szukanie chowańców
Chowańce szukac mozna by w konkretnych lokacjach takich jak:
- równina
-pogórze
-rzeka
- las

(podział gdzie jakiego chowańca moznaby znaleźć jak równiez nazwy beda wgrozone gry projekt ramowy przejdzie dalej)

Jako umiejetnośc poszukiwawcza chowańców moznaby przyjąc "tropienie zwierzyny" ... polegac będzie to na tym że jesli uda nam się wytropić dane legowisko mamy pewien procent szansy zeby się podkraśc niezauwazeni u ikraśc jakies szczenię z legowiska (procent szansy jest do uzgodnienia) - lub pokonac jego rodzicow a malucha wziac ze soba ( nie ma to jak rodzinka w komplecie:D)

II. posiadanie chowańca

Kazdy gracz może posiadac(ewentualnie trenowac) jednego chowańca. Mozliwośc posiadania(trenowania) więcej niż jednego chowańca pojawia się wraz z wybudowaniem odpowiedniego budynku o nazwie ZAGRODA (moze to być oddzielna lokacja badź tez dodatek do domku). Lecz przy sobie gracz może mieć tylko i wyłacznie jednego chowańca, którego zabierać będzie w podróż.
Kazdy gracz moze posiadac jedna zagrode - tzn lesna, rzeczna, gorska lub rowninna i posiadac(trenowac) w niej tylko chowance z danej lokacji. W przypadku checi posiadania(trenowania) stworow z innej lokacji trzeba poprzednia zagrode wyburzyc

III. aktywowanie

chowańca możemy aktywować tylko i wyłacznie gdy jest on zywy i przebywa z nami w tej samej lokacji. Ozywić chowańca mozna tylko i wyłącznie w zagrodzie. Aby ozywic chowanca w tym samym Zacmieniu potrzeba ankhu, po Zacmieniu ozywa samoczynnie.

IV. premie
chowańce beda dawać różnorakie premie zarówno do atrybutów jak i do umiejetności w zaleznosci od rodzaju chowańca. (szczegóły jeśli projekt przejdzie do kolejnego etapu realizacji)
Każdy chowańiec bedzie miał swój lvl zaczynając oczywiscie od 1 lvl-u
Ja proponuję żeby premia dodawana przez chowańca na 1 lvl-u wynosiła 0,5 do umiejętności i wzrastała co poziom o taką samą wartość np. 1 lvl - 0,5 premii, 2 lvl - 1 premi itd.

V. lvl chowańca

chowańce tak jak i gracze będa mogly zdobywać poziomy. Chowaniec bedzie zdobywał doświadczenie razem z graczem (przyjmijmy że będzie to 10% doswiadczenia zdobytego przez gracza w danym momencie) lecz tylko wtedy gdy bedzie zywy i aktywny, np. Livia zabijła stworka i miała aktywnego chowańca X dostała za to łacznie 100 exp z czego 90 idzie dla Liv a 10 dla chowańca.
Exp potrzebny do zdobycia poziomu przez chowanca bedzie stosunkowo mniejszy niz exp potrzebny do zdobycia tego samego lvl przez gracza z uwagi na duzo mniej zdobywanego expa.

VI. sprzedaż i hodowla

Chowańce sa po to żeby je sprzedawać. Mozna szukac chowańców (co nie jest łatwe!) a mozna je także rozmnażać jeśli znajdzie się dwa takie same chowańce różnej płci (to też nie jest łatwe) Za rozmnazanie odpowiadać będzie umiejętnośc hodowli którą bedzie się zdobywało przy rozmnażaniu chowańców. Sprzedawać je będzie mozna na targu chowańców który będzie się mieścił w mieście. Nowourodzony chowaniec jak i złapany zawsze będzie miał 1 lvl (mozna zrobic że premia będize nieco większa jeśli pochodzic bedzie z bardzo silnych rodziców - bardzo nieznacznie wieksza).
Proby rozmnazania chowancow beda ograniczone do 1-2 na zacmienie.


VII. inne
chowańcami mozna się wymieniać dobrowolnie lecz trzeba przebywać w tej samej lokacji.
Aby sprzedać chowańca badź się nim wymienic chowaniec musi być żywy (dla utrudnienia )

VII. walki

Chowance beda mogly walczyc ze soba ( jesli beda w tej samej lokacji przebywac) Zwycieski chowaniec dostaje exp. Walczyc bedzie mozna z kazdym chowancem ktory jest zywy i przebywa w tej samej lokacji.

Jest równiez taki pomysł zeby chowańce uczestniczyły w walkach razem z graczem dodając mu swoje atrybuty przy walce lecz to mogłoby byc zbyt kontrowersyjne jak równiez skomplikowane.

Kolejny niepewny pomysł do dyskusji jest taki ze chowańce można przekształcac jeśli osiagna odpowiedni lvl (mozna to zrobić że napisze się qesta do takiego ulepszenia badź tez przez zdobycie jakiegoś bardzo ale to bardzo żadko wypadajacego przedmiotu z danego rodzaju stwora) ale to pomysł na przyszłość.


Bardzo proszę o podsumowanie i własne pomysły na ten temat.

Autor Marcus Skaukatt, z malymi wzmiankami Hesusa.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript