Witam.
Strasznie się cieszę, że znalazłam to forum.Niestety malarstwo akwarelowe nie jest tak popularne u nas jak na zachodzie.Dlatego inicjatywa bardzo mi się podoba.
Można powiedzieć, że jestem początkująca i się uczę malować.Moim marzeniem jest forum gdzie gromadzą się wszyscy zainteresowani akwarelą, nie tylko starzy wyjadacze, ale i początkujący.W niemczech istnieje takie forum.Bardziej doświadczeni konstruktywnie krytykują prace i doradzają również bardziej zielonym.Ludzie naprawdę robią duże postępy.
Wszyscy uczą się nawzajem, i wymieniają ciekawymi pomysłami i trickami.
Oczywiście kształt tego forum zależy od założyciela, ale mogę zaproponować różne działy które podpatrzyłam.Są to:reguły i nowości,
administracja i pomoc, kim jestem, wiedza o akwareli, materiały, książki,akwarelowy bazar, linki.
Obrazy wstawiają na forum tematycznie:krajobrazy, architektura,zwierzęta, martwa natura, kwiaty, marynistyczne, ludzie, abstrakcja, techniki mieszane, nierzeczywiste, szkice akwarelowe, PIERWSZE KROKI-dział dla początkujących, oraz nieudane obrazy-gdzie inni doradzają co zrobić z nieudanym obrazem .Następny dział to krok po kroku, wspólne projekty, oraz propozycje do malowania(fotografie). Oczywiście to tylko moje sugestie nie muszą zostać wykorzystane.Mam dosyć tłumaczenia i fajnie by było gdyby takie forum istniało też u nas.
Pozdrawiam
Może być tez tak:
1. Autor.
2. Data powstania, wiek.
3. Styl lub kierunek.
4. Wymiary.
5. Podłoże : płótno, papier, tektura, szkło, drewno, deska, ściana.
6. Technika : malarstwo olejne, akwarela, tempera, akryl, gwasz, rysunek kredką, kredą kolorową, atramentem, tuszem; fresk, enkaustyka, collage, grafika.
7. Temat : martwa natura, portret, autoportret, wnętrze, malarstwo rodzajowe, marynistyczne, pejzaż, malarstwo abstrakcyjne, akt, sceny batalistyczne, malarstwo iluzjonistyczne, tematyka religijna
8. Rodzaj : malarstwo abstrakcyjne, realistyczne, iluzjonistyczne, idealistyczne, symboliczne.
9. Sposób malowania : zastosowanie impastów, szkic, laserunek, alla prima, pastoso, lawowanie.
10. Światło : realne, fantastyczne, sztuczne, bezpośrednie, rozproszone frontalne, frontalno-boczne, boczne, z dołu, padające w kierunku widza, zenitalne (z góry), jedno źródło światła lub więcej, partie obrazu mniej lub bardziej oświetlone;
· Kontury postaci wtopione w tło, jasne partie obrazu są czyste i precyzyjne, podczas gdy partie zacienione – rozmazane i niewyraźne, o nieprecyzyjnych kształtach (tzw. sfumato u Leonarda da Vinci)
· Gwałtowny kontrast między światłem a cieniem (tzw. luminizm u Caravaggia)
· Przejście od światła do cienia niezwykle delikatne, światło jest złotawe, przejrzyste, tak że przedmioty są w nim zanurzone (tzw. chiaroscuro u Rembrandta).
11. Perspektywa : zbieżna, boczna, ukośna, z lotu ptaka, żabia, barwna, powietrzna, odwrócona.
12. Kolorystyka : wąska lub szeroka gama barw, barwy ciepłe, zimne, dopełniające, barwa lokalna, harmonia barw, zastosowana dominanta lub kontrast barwny, barwy podstawowe, pochodne, złamane, zastosowanie modelunku światłocieniowego, plama miękka lub ostra.
13. Tło obrazu : pierwszy plan, plan pośredni, tło, oddanie głębi (wyrazistość obiektów znajdujących się bliżej w porównaniu z leżącymi dalej).
14. Kompozycja : statyczna, dynamiczna, zamknięta, otwarta, rytmiczna.
15. Własne wrażenia.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|