malarze współcześni obrazy

Tematy

biblia

" />Witam,
Chciałbym się podzielić z towarzystwem dwoma obrazami autorstwa rosyjskiego malarza Aleksandra Awierjanowa pozyskanymi z jednego z tamtejszych forów. A że rzecz dotyczy Polaków - więc podnosi ciśnienie
Pierwszy obraz ukazuje rosyjskiego gen. Kostienieckiego bohatersko broniącego się wraz z artylerzystami przed polskimi ułanami (dość nieporadnymi jak widać we władaniu lancą) bodajże pod Borodino...?
Drugi obrazek to wzięcie do niewoli gen. Tyszkiewicza pod Medynią. Tyszkiewicz wprawdzie do siebie niepodobny, śniegów znanych z wersji Kossaka ani na lekarstwo, a w dodatku Polaki taszczyły ze sobą złoto w Moskwie zapewnie zrabowane...
Miłego oglądania
apacz
Załącznik:podwig gen Kostienieckiego.jpg
Załącznik:wzięcie do niewoli Tyszkiewicza pod Medynią.jpg



" />Ponieważ rafalm słusznie przywołał nas do porządku, pozwolę sobie przenieść odpowiedź na post Caulaincourta z Guerra do malarstwa i sztuki empiru.


">Czy mógłbyś określić co masz na myśli pod sformułowaniem "aktywna współpraca"? Chodziło o to, że malował portrety Józefa Bonaparte i jego dworu, czy o coś jeszcze?

Mam wrażenie, że zarzucasz mi Caulaincourcie coś, co określono niedawno jako "semantyczne nadużycie" . Otóż zaangażowanie Goi po stronie josefinos wykraczało poza malowanie ich portretów (chociaż warto też i im się przyjrzeć). Nie będę na razie zdradzał szczegółów przed publikacją tekstu, ale mogę Cię zapewnić, że wpółpraca ta wykraczała poza jego własną twórczość i wymagała osobistych deklaracji. A że historię (jak z tego wynika również historię sztuki) piszą zwycięzcy, więc o tych faktach nie wspominało się zbyt często, aby nie burzyć obrazu Goi - antyfrancuskiego patrioty (bo hiszpańskim patriotą niewątpliwie był).

">Jego stosunek do okupantów można poznać na przykładzie portretu konnego Wellingtona, który pierwotnie był portretem Godoya, potem został przemalowany na Józefa Bonapartego, a skończył jako portret Welligtona.
Nie tylko ten
Co do wartości wspomnień Marbota i Segura (już współcześni oceniali je bardzo krytycznie) to odpowiedział za mnie Castiglione.
pzdr - apacz



Napisałem coś dość oczywistego, więc może nie bez niedbałej he he formy. Ten oczywisty fakt, że wybitni kompozytorzy mają takie obiegowe "gęby", uproszczone portrety- charakterystyki, nawet w podręcznikach.

Ten element szkodzi podobnie dwóm bardzo różnym kompozytorom- Mozartowi i Rachmaninowowi. No w dość oczywisty sposób. Nawet Judina mówiła o Richterze, że to taki młodzian od "najwyżej" Rachmaninowa. Z Mozartem jest trochę lepiej- miał on takich mocnych "adwokatów" jak Hugo Wolf, Brahms i inni.

I tyle o niejasnościach, czy niechlujstwach.

Mam też sympatię i poważanie do takiego zapomnianego klimatu malarstwa Boecklina, świetnie o nim pisał Hofmanstahl. A to też przecież postać trochę z kręgu klimatów Rachmaninowa. I to nie tylko klimaty.

Te późne nagrania Richtera- dla mnie dobrze tam widać oryginalność Rachmaninowa. Wykorzystuje specyfikę fortepianu bardzo oryginalnie, intensywnie i wielostronnie. Ale nie jest to "awangardowe" w sensie ostentacji i kontestacji, choć awangardowe jest czasem jakby więcej niż muzyka mu współczesna, mądrzej, bardziej niezależnie. Tylko to jest niezależność, jakby konserwatywna, świadoma swojego doświadczenia i wiedzy. Zwłaszcza podoba mi się faktura "Etiud obrazów".



Ja osobiście nie jestem , ani malarzem , ale mnie te obrazy naprawdę się podobają.
A jak popatrzę na współczesne gryzmoły artystów to to co namalował Hitler, jest piękne, poza tym pisałem o tym że Hitler zaprojektował most na Dunaju, który 25 lat później został zbudowany. Więc chyba miał talent artystyczny, nie licząc innych, jak np. oczarowywanie ludzi swoją osobą tych którzy się z nim zetknęli. To są fakty.



" />Jeden z królów polskich był ponoć znakomitym malarzem. Jego obrazy współcześni porównywali w innym bardzo znanym artystą (nie polskim). Jaki to był król i z jakim malarzem porównywano jego obrazy?



Studenckie Koło Naukowe Kulturoznawców
Plac Marii Curie- Skłodowskiej 4 oraz Grupa Fotografów Lubelskich zapraszają na studencką ogólnopolską konferencję naukową
„O obrazach we współczesnej kulturze”
połączonej z „Dniami fotografii”
23-25 maja 2007 roku (środa-piątek)
Akademickie Centrum Kultury „Chatka Żaka”
Ul. Radziszewskiego 16 Lublin

DNI FOTOGRAFII 23,24,25.V.2007
Informacje znajdują się na http://www.kulturoznawstwo.umcs.lublin.pl/
oraz na www.fotografia.cho.pl

Roboczy program:

-Warsztaty lalkarskie paulina kara
-pokaz gry na cymbałach

Wystawy:
obrazy ASP warszawa (małe formaty)
Paulina kara wystawa robienie lalek
Koziaraa wykład
Performance Piotr Lużyński
Wykład rzeźba, malarstwo, foto
Korbus – rzeźba
Jan Gryka- - malarstwo

Satyryk – cebula
10 ludzi z referatami
Architektura?
Warsztaty tańca
Panel dyskusyjny – prof.. Scholz?
Otwarcie jako camera obscura
Impreza z didżejami (czw)

-Leszek Wiśniewski: warsztaty fotografii otworkowej
- Ryszard Karczmarski
-Zbigniew Tomaszczuk: Fotografia dokumnetalna pomiędzy realnością a kreacją - autorskie projekty2

-Krzysztof Gierałtowski: prezentacje multimedialna z wykladem na temat portretu "Gry z portretem"

-Szymon Kobusiński (WSR Warszawa): -Wystawa „Ocalic od zapomnienia”
+film i krotki wykład jak ona powstawała.
- wykład +prezentacja multimedialna „Fotografia podwodna”

-Marian Schmidt: 1)Wykład autorski z prezentacja moich zdjęć (tytuł: "Poszukiwanie
transcendencji") (4 godzinne lekcyjne)
2)Warsztat o Fotografii ekspresyjnej (fotografia humanistyczna,
portret, pejzaz) (od 8 do 16 godzin lekcyjnych)
3)Warsztat o Portrecie fotograficznym (bardziej szczegolowy) (8
godzin lekcyjnych)

-Mariusz Dąbrowski (ASP Warszawa)- 45 minut
-Henryk Kuś – fot. Experymentalna (wykład)
-Waldemar Frąckiewicz : SZEROKOŚĆ SPOJRZENIA, EYETRACKING, PSYCHOANALIZA
Grzegorz Leśniewski : "Przez puszcze i bagna". Czas ok. 40 min

-Marek Stan- obsługa programu photoshop i fotografia aktu
-Jacek Wnuk: 25 maja. Fotografia dokumentalna: Czeczenia, Pomarańczowa rewolucja.Wykład będzie trwał 1 -1,5 godz. Będzie połączony z pokazem multimedialnym.
-Wacław Bugno: Wacław Bugno - "SERCE OKA"- wykład z prezentacją prac+ ewentualna dyskusja.


Oraz imprezy towarzyszace:
- "Bilder im Kopf" (Obrazy w głowie).-wystawa
-konkurs fotograficzny: "Żywioł"
koncert
wystawy i pokazy multimedialne: Agni kliczka, Emil Zięba, Maciek rafalski, anna nowakowska
-festiwal fimowy:
Natasza filmy lub ktoś z ck – wstep do Festiwalu Fimowego 26.V

-OLA reż. Dominik Matwiejczyk 2. ASIA reż. Dominik Matwiejczyk 3. JAK FAJNIE, ŻE PRZYJECHALIŚMY reż. Paweł Bartosik 4. MANNA reż. Hubert Gotkowski 5. IDI AMIN DADA reż. Paweł Bartosik 6. POZA CISZĄ reż. Piotr Ryczko 7. TOMEK POKORA reż. Cezary Ciszewski 8. NA RABUNEK reż. Paweł Galiński 9. ZAZDROŚĆ reż. Filip Rudnicki 10. PACZKA reż. Bartek Fiedorowicz 11. SAM NIE WIEM reż. Paweł Bartosik 12. DOM KULTURY reż. Marek Kosowiec 13. TERAZ POLSKA reż. Michał Biliński 14. DZIWADŁO reż. Ireneusz Parkos Prokopiuk 15. HEY ECHOSYSTEM reż. Grzegorz Lipiec 16. KOPERTA reż. DDN 17. SWOIMI SŁOWAMI reż. Artur Pilarczyk 18. SMARKACZE reż. Cyprian Demianiuk 19. TOPLES reż. Irex Janion, Rafał Paśko + filmy z pierwszej edycji Na retrospektywe do Was proponuję: Na rabunek, Dziwadło, Poza ciszą, Koperta, Idi Amin Dada, Smarkacze, Gamoń
-Kino offowe z festiwalu YEFF!
-kino amatorskie (prace zaliczeniowe) z Wydz. Pip, kierunek: Animator kultury: burek adam- ścianka, krystian data- roman n, dorota jurkowska- święto, katarzyna klonowska- bajka o wyspie, bartosz łowczak- born to be, damian być- jazz up, dagmara gołdzińska- kolejność rzeczy, artur klępka- pandenonium, patrycja latała- ja, ona i on

być może:
Gracjan Ziolek (piP)
Wojtek Bobrowicz (PiP)

Irena Nawrot
Ur. 1960 r. Dyplom w 1983 roku w pracowni malarskiej prof. Mariana Stelmasika w Instytucie Wychowania Artystycznego UMCS w Lublinie.
Mieszka i pracuje w Lublinie, zajmuje się fotografią.
Z Galerią Białą współpracuje od 1985 roku.

Izabela Jaroszewska (EAF)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript